خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

مباهله، روز بزرگی که فضیلت اهل بیت (ع) در آن روز مشخص شده است

همدان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: روز مباهله روز بزرگی است که فضیلت اهل بیت (ع) در آن روز مشخص شده است، اگر چه دشمنان سعی در کتمان آن داشته و دارند.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۱۱
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سعید کاظمی در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: روز مباهله روز بزرگی است که فضیلت اهل بیت (ع) در آن روز مشخص شده است، اگر چه دشمنان سعی در کتمان آن داشته و دارند.

وی با اشاره به جریان روز مباهله گفت: در این روز قرار شد اهل بیت پیامبر(ص) و جمعی از بزرگان دین مسیحیت هم دیگر را نفرین کنند که آن گروه که بر حق هست زنده بماند اما مسیحیان زماني که دیدند پیامبر(ص) با حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و حسنین (ع) تشریف آوردند از این خواسته منصرف شد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: منظور از واژه «انفسنا» در آیه مباهله حضرت علی (ع) است که این خود دلیلی بر حقانیت این حضرت است و از فضیلت‌های ایشان به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیره تربیتی شهدا گفت: هر کس می‌خواهد به فیض شهادت نائل شود باید خصوصیاتی داشته باشد که در روایت اهل بیت (ع) به آن اشاره شده است.

کاظمی با بیان اینکه انس با قرآن یکی از این خصوصیات است که‌ در زندگی شهدای عزیز ما بسیار موج می‌زند، افزود: دومین ویژگی، انس با امام حسین(ع) و خواندن زیارت عاشورا است که در سیره شهدا به خصوص در شب‌های عملیات به آن اشاره شده است.

وی در پایان گفت: بسیاری از شهدای گرانقدر ما در وصیتنامه‌هایشان از خدا خواسته‌اند که مانند حضرت اباعبدالله (ع) بدون سر به شهادت برسند که این خود نوعی تأسی به آن امام بزرگوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار