شهرک صنعتی اشراق زنجان به خط ریل سراسری می‌پیوندد

زنجان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از اتصال شهرک صنعتی اشراق زنجان به خط ریلی سراسری در شهریور امسال خبر داد و گفت: بر اساس قول مدیر کل راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریل سراسری تا پایان شهریور، بعد از ۱۸ سال به نتیجه مطلوب می رسد.
کد خبر: ۹۴۴۶۷۰۷
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ناصر فغفوری روز شنبه در جمع خبرنگاران بااشاره به پیگیری های انجام شده از سوی استاندار زنجان برای تحقق وعده داده شده در این حوزه، افزود: با اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریلی، بسیاری از مشکلات حمل و نقل به دلیل موقعیت شهرک صنعتی رفع خواهد شد.

شهرک صنعتی اشراق زنجان به خط ریل سراسری می‌پیوندد

 

وی بابیان اینکه تردد کامیون ها از داخل شهر برای انجام کارهای مربوط به حمل و نقل شهرک صنعتی اشراق زنجان منجر به مشکلاتی برای شهروندان می شود، یادآورشد: با اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریلی، جهش و انقلابی در امور حمل و نقل شرکت‌هایی مانند راشا کاسپین، شرکت های اقماری ایران ترانسفو و سرجین بافت رخ خواهد داد.

 

فغفوری اظهار داشت: بعد از اتصال این شهرک به خط ریلی، سازمان عامل منطقه اقتصادی اگر بتواند سه و نیم یا چهار کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی را  در سال آتی به راه آهن متصل کند، منطقه ویژه اقتصادی زنجان جزء انگشت‌شمار مناطق ویژه ای خواهد بود که هم خط ریلی از داخل آن عبور می کند و هم هواپیما و فرودگاه دارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: این ۲ عامل مهم مزیتی در رونق  اقتصادی استان خواهد بود.

 

 وی با بیان اینکه با تحقق این طرح در شمال غرب زنجان که منطقه محروم و غیربرخورداری محسوب می شود، نیز اتفاقهای اقتصادی خوبی رخ می دهد گفت: یکی از کارهایی که در این خصوص باید سریعتر عملیاتی شود اتصال شهرک صنعتی استان به راه آهن سراسری است.

 

فغفوری با بیان اینکه به محض اتصال شهرک صنعتی به راه آهن زنجان، این شهرک به راه آهن سراسری و حتی خارج از کشور نیز متصل می‌شود، گفت: حدود ۹۶ درصد کارهای عمرانی مربوط به این طرح از سوی شرکت راه آهن شمالغرب و هم شرکت شهرکهای صنعتی استان انجام شده‌ است.

 

وی با بیان اینکه چهار درصد باقی مانده امور نیز مربوط به باراندازها بوده که در حال نهایی شدن است، افزود: تجهیزات مربوط به اجرای این طرح نیز وارد استان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار