خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

واقف خیراندیش قزوینی منزل مسکونی خود را وقف حوزه سلامت کرد

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به وقف جدیدی که طی روزهای گذشته در قزوین انجام شد گفت: بانویی قزوینی در یکی از روستاهای اطراف کوهین منزل مسکونی خود را در حوزه سلامت وقف نموده است.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۵۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

قزوین_ حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به عمل حسنه وقف بیان کرد: عمل وقف کردن، امری حسنه و نیکو در سنت ماست که به منظور آن انسان مومن و بالغ در این امر پسندیده قسمتی از اموال و یا املاکش را به اشخاص اختصاص می‌دهد. به عبارتی دیگر این عمل پسندیده (وقف کردن) به معنای بخشیدن مال و یا املاک به جهت کمک به همنوعان و نیکوکاری است که دریافت منفعتی مالی در عوض آن را همراه نیست.

 

وی گفت: وقف یکی از سنت های اسلامی و جزو برترین ثواب ها و فضیلت هایی می باشد که در فقه اسلامی تعریف شده است. همچنین می توان آن را یکی از زیر ساخت های اقتصادی جهان اسلام دانست که واقف از راه نیکوکاری و کمک به هم نوعان، اموالی را که خود صاحب آن است در اختیار امور خیریه و عام‌المنفعه قرار می دهد.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به وقف جدیدی که طی روزهای گذشته در استان قزوین انجام شد اظهار کرد: این وقف توسط بانویی در یکی از روستاهای اطراف کوهین در زمینه سلامت و دارو و درمان انجام شده و در این زمینه منزل مسکونی خود را وقف نموده است.

 

وی افزود: در حوزه سلامت و دارو و درمان در استان قزوین موقوفه ای در روستای ماهین بخش طارم سفلی قزوین، و یک موقوفه غیرمتصرفی در شهر قزوین است که از طریق متولی اداره می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار