مطالبه رهبر انقلاب در تربیت حافظان قرآن باید محقق شود

زنجان_مدیر دارالقرآن های بسیج کشور گفت:حفظ قرآن کریم باید مردمی و از دل مردم باشد تا مطالبه رهبری محقق شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۱۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت الاسلام لیمویی، مدیر دارالقرآن های بسیج کشور در اولین همایش مسئولان واحدهای قرآنی بسیج استان زنجان با اشاره به آیه 89 سوره نحل (وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ، ما بر تو این کتاب (قرآن عظیم) را فرستادیم تا حقیقت هر چیز را روشن کند و برای مسلمین هدایت و رحمت و بشارت باشد)، اظهار داشت:قرآن کریم روشنگر هر چيز است و برای هدایت و راهنمایی انسان ها نازل شده است.

مطالبه رهبر انقلاب در تربیت حافظان قرآن باید محقق شود

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در خواندن قرآن کریم توجه به مفاهیم و مفهوم آیات است، عنوان کرد:متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که بین مردم و قرآن کریم فاصله ایجاد شده است  در حالی که خواندن و تدبر در این کتاب آسمانی مي تواند راهگشای مشکلات انسان ها باشد. 

حجت الاسلام لیمویی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه اگر غیر مسلمانان هم قرآن کریم را تلاوت کنند دیگر زیر سلطه و ستم نمی مانند، گفت: این کتاب آسمانی برای همه بشریت است و خداوند برای رشد تعالی انسان آن را نازل کرده است. 

این مسئول با اشاره به اینکه حل مشکلات  و سستی اعتقادات دینی امروزه جامعه با رجوع و بواسطه قرآن کریم امکان پذیر است، تاکید کرد:توجه به مفاهیم آیات و استفاده از توصیه های آن در زندگی موثر است. 

مدیر دارالقرآن های بسیج کشور با تاکید بر اینکه تربیت باید قرآن محور باشد، گفت:انس با قرآن، انس با معنویت قرآن و خواندن مستمر آن موجب ارتباط مستحکم انسان با قرآن کریم می شود. 

مدیر دارالقرآن های بسیج با اشاره به مهمترین توصیه های کاربردی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای انس بیشتر با قرآن کریم، گفت :ناتوانی در روخوانی قرآن کریم از هیچکس پذیرفتنی نیست، آنقدر قرآن را از اول تا آخر بخوانید تا ذهنتان با معارف آن آشنا شود و تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم از جمله توصیه های کاربردی رهبری است. 

حجت الاسلام لیمویی با اشاره به مطالبه رهبری در سال 90 مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم، اظهار داشت:22 نهاد در کشور فعالیت و برنامه های قرآنی انجام می دهند که برخی نهادها از جمله سپاه، آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و….  باید تلاش کنند تا مطالبه رهبری عملی شود. 

وی با بیان اینکه پس از مطالبه رهبری از سال 90 شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد، افزود:اگر مطالبه رهبری امروزه محقق می شد باید 5 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در سطح کشوری داشته باشیم که متاسفانه امروزه 89 هزار حافظ داریم که این نشان دهنده آن است که کمتر از یک درصد این موضوع محقق و به نتیجه رسیده است. 

حجت الاسلام لیمویی با بیان اینکه کشور سودان با جمعیت 30 میلیون نفر جمعیت 5 میلیون حافظ کل قرآن کریم دارد، افزود:مدیران قرآنی باید همت کنند تا مطالبه رهبری محقق شود. 

مدیر دارالقرآن های بسیج در ادامه خاطرنشان کرد:بهترین راهکارها و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم حفظ آن است. 

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حفظ قرآن کریم محور فعالیت ها است، بیان داشت:فهمیدن کلیات قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و روخوانی بنا به توصیه رهبری بهترین مقدمه برای عمل به قرآن کریم است. 

حجت الاسلام لیمویی با تاکید بر اینکه حفظ قرآن کریم باید مردمی و از دل مردم باشد، بیان کرد:توجه به ظرفیت های پایگاه ها، مساجد، هیئات، حوزه ها  بهترین راه برای رسیدن به مطالبه رهبری است. 

وی با اشاره به نقشه راه اعتلای بسیج، گفت:تکلیف اول ( تکالیف قرآنی و گسترش واحد های قرآنی) و تکلیف دوم (تربیت 30 هزار مدرس و مربی قرآنی و راه اندازی 500 دارالقرآن در سطح کشور است. 

مدیر دارالقرآن های بسیج کشور در پایان با اشاره به فعالیت های بسیجیان در راستای تربیت حافظان کل قرآن کریم، خاطرنشان کرد:ترویج و تبلیغ (برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، راه اندازی پویش های سراسری)، فعالیت های تخصصی (راه اندازی مدارس تخصصی حفظ قرآن، راه اندازی دارالقرآن در سطح نواحی) و فعالیت های عمومی (راه اندازی واحد های قرآنی پایگاه ها) 3 برنامه مهم برای محقق شدن مطالبه رهبری و تربیت انس 5 میلیون بسیجی با قرآن و معارف اهل بیت (ع) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار