پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در نشست کارگروه اجتماعی این استان گفت: پیشگیری و کنترل در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۳۴۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ حسین قاسمی اظهار کرد: ما امروزه شاهد انواع نوپدیده‌های اجتماعی هستیم که اگر در زمان شکل‌گیری مدیریت نشوند تبدیل به یک ویروس خطرناک می‌شوند که پس از سرایت به جامعه، به خرده فرهنگ کج رو تبدیل می‌شوند و مدیریت و ساماندهی آن بسیار مشکل می‌شود.

پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی چند وجهی بوده و دارای ریشه و علل مشترکی هستند بنابراین اگر در این زمینه پیشگیری و کنترل انجام شود باعث تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.
مسئول معاونت اجتماعی سپاه استان بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکنون توانسته‌اند کار‌های شایسته و اثربخشی در این زمینه انجام دهند اما جهت ساماندهی این آسیب‌ها نیاز به دو تاکتیک جهت تهیه نقشه راه هستیم.
این مقام مسئول افزود: برای تدوین نقشه راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، داشتن بانک اطلاعاتی جامع در مورد آسیب‌ها، ضروری به نظر می‌رسد چون با داشتن این داده‌ها می‌توان تحلیل و بررسی روشن‌تری روی موضوعات مختلف انجام داد و به درستی می‌توان درباره آن پدیده، تصمیم گرفت.

پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق علیه السلام اضافه کرد: انجام تحقیقات علمی درباره آسیب‌های اجتماعی و تدوین سند علمی از روی این تحقیقات نیز از جمله موارد مهمی است که برای تدوین نقشه راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به آن نیاز داریم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار