در مصاحبه با کارشناس مسایل مذهبی بیان شد؛

حجاب مسئولیتی دینی و اجتماعی و امری انکار ناپذیر است

حجت الاسلام مسلم رضایی، حجاب را مسئولیتی دینی و اجتماعی دانست که با عمل به آن و رعایت اصولی آن می توان به حل مشکلات و معضلات خانواده و جامعه کمک کرد.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۹۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبرنگار افتخاری بسیج با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام مسلم رضایی در این مصاحبه به نقش اساسی حجاب در سلامت جامعه اشاره و عنوان کرد: حجاب یک مسئولیت دینی و اجتماعی است که با عمل به آن و رعایت اصول آن می توان به حل مشکلات و معضلات خانواده و جامعه کمک کرد.

کارشناس مسایل مذهبی، در ادامه گفت: حجاب از جمله امور دینی است که به هیچ عنوان قابل انکار نیست و در این زمینه هم قرآن صراحتا امر به حجاب کرده و هم اینکه احادیث بسیار زیادی در این خصوص از سوی ائمه معصومین علیهم السلام و بزرگان دینی ما وجود دارد.

وی،با تلاوت قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکي‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُونَ30وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلي‏ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلي‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفينَ مِنْ زينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَي اللَّهِ جَميعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ادامه داد: در سوره مبارکه نور آیه 30  و 31 خداوند سبحان در قرآن مجید می فرماید: ای پیامبر به مردان مومن بگو چشمان خود را از نگاه به نامحرم بپوشانند و دامن و شرمگاهشان را از تماس های نامشروع حفظ نمایند .... و به زنان با ایمان بگو چشمان خود را (از نگاه حرام و هوس آلود) ببندند و دامن ها و شرمگاه هایشان را (از تماس های نامشروع) نگهداری کنند.

حجت الاسلام مسلم رضایی در پایان گفت: نکته قابل توجه این است که دین اسلام، آورنده، مبدع و مبتکر حجاب نیست؛ چنان‌که از قرآن مجید استفاده می‌شود، حجابی که در آن دوران موجود بوده، توسط قرآن تصحیح شده است، یعنی اسلام حجاب ناصحیح را تصحیح کرده است وگرنه اصل حجاب درگذشته و پیش ‌از اسلام نیز بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار