خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان:

غدیر یک جریان فکری و سیاسی است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: غدیر یک جریان فکری و سیاسی بود که در طول تاریخ جریان دارد.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۴۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

حجت الاسلام محمود قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: این عید بزرگ مهمترین رویداد دینی و عظیم‌ترین موضوع تاریخی جهان اسلام است.

وی گفت: عید غدیر روز اکمال دین و تعیین جانشین بلافصل پیامبر(ص) است که در این روز دین اسلام کامل شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: غدیر یک جریان فکری و سیاسی بود که در طول تاریخ جریان دارد و ثابت می‌کند که امام و رهبری در اسلام مثل سلطنت نیست که با سقوط یا مرگ فرد از بین برود یا جمهوریت نیست که با عدم انتخاب از بین برود بلکه یک امامت و امت و یک رابطه مراد و مریدی است که امت مرید امام و گوش به فرمان امام دارد و همواره کل امت رهرو مراد خویش هستند و این جریان تا ظهور آخرین ذخیره الهی توسط ولایت فقیه ادامه دارد.

وی با بیان برخی ابعاد اهمیت این واقعه مهم خاطرنشان کرد: یکی از این ابعاد موضوع وحدت در جهان اسلام است و اگر وحدت مسلمانان حول محور غدیر شکل می‌گرفت جهان اسلام اکنون با این بلایا مواجه نبود.

قربانی با بیان برخی ریشه‌های قرآنی غدیر اظهار داشت: بسیاری از تأویل و تفسیرهای این آیات در منابع اهل تسنن نیز ذکر شده است.

وی بزرگداشت غدیر را از اهمیت فوق العاده‌ای دانست و بیان داشت: تلاش برای احیا و بزرگداشت غدیر، در واقع تلاش برای احیای فضیلت‌های مسلمانان و اقتدار و شکوه اسلام حول محور ولایت و امامت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان همچنین ترویج عملی فضیلت‌های غدیر در جامعه را ضروری دانست و گفت: به خصوص در بین مسئولان باید پیروی از غدیر و سنت و سیره حضرت امیر المومنین(ع) مورد توجه باشد و مدیران جامعه در راه احیا و اجرای عدالت حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات