خبرهای داغ:
مدیر سابق مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار:

وظیفه شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) شناخت و ترویج غدیر است

همدان-مدیر سابق مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار گفت: وظیفه ما شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) است که غدیر را خوب بشناسیم و ترویج و تبلیغ کنیم، چرا که تبلیغ غدیر بر همگان واجب است.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۰۸
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت عید بزرگ غدیر خم، مراسم جشنی با حضور طلاب، اساتید و مبلغین حوزه علمیه صدیقه کبری (س) و عموم بانوان شهرستان بهار برگزار شد.

مدرس و مدیر سابق مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار در این مراسم ضمن تبریک و بزرگداشت عید سعید غدیر اظهار کرد: عید غدیر خم از اعیاد بزرگ شیعیان است که سفارش بسیاری در راستای گرامیداشت و بزرگداشت این عید شده است؛ عیدی که اگر محترم و بزرگ شمرده می‌شد فاطمیه و عاشورا رقم نمی‌خورد.

معصومه عیوضی گفت: وظیفه ما شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) است که غدیر را خوب بشناسیم و ترویج و تبلیغ کنیم، چرا که تبلیغ غدیر بر همگان واجب است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) مبنی بر اینکه «هرکسی در رابطه با غدیر مطلبی را شنید باید به دیگران اطلاع دهد»، افزود: واجب است بر همگان در رابطه با غدیر با همدیگر به گفتگو بنشینیم و به یکدیگر اطلاع رسانی کنیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: خانواده‌ها به بهانه عید غدیر در ضمن انجام کارهای کوچک اما ارزشمندی نظیر هدیه دادن به فرزندان و طبخ غذا به عشق اهل بیت (ع) ماجرای غدیر را برای اهل خانواده یادآور شده و به این وسیله مبلغ و مروج غدیر باشند.

وی بیان داشت: پیامبر خاتم (ص) امت خود را بدون تعیین جانشینی رها نکرد و علی (ع) را پس از خود به عنوان امام و رهبر معرفی کرد و در مقابل زحمات و رنج‌هایی که در راه اسلام کشیدند «مودت فی القربی» را از امت خواستار شدند، بنابراین دوستی و محبت به اهل بیت(ع) و ابراز محبت از اموری است که به عنوان مزد رسالت پیامبر شناخته شده است.

عیوضی ابراز کرد: غدیر باور مسئله مهمی است که هریک از ما ضمن شناخت و مطالعه پیرامون غدیر باید خانواده و اطرافیان خود را آگاهی بخشیم تا در مقابل شبهات و هجمه‌های دشمنان بیمه شویم.

وی در پایان با تاکید بر تبلیغ غدیر افزود: با مطالعه عمیق در کتاب‌هایی چون «الغدیر» علامه امینی که به صورت مفصل، متقن و مستند ماجرای غدیر را موشکافی کردند و نیز کتاب «قرآن در غدیر و غدیر در قرآن» آقای باقر انصاری، مبلغ و پاسخگوی شبهاتی باشیم که در فضای مجازی  مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار