خبرهای داغ:
به همت سپاه ناحیه اقلید انجام شد:

راه اندازی طرح حلقه وصال جهت ترویج سنت حسنه ازدواج

طرح حلقه وصال جهت ترویج سنت حسنه ازدواج به همت سپاه ناحیه اقلید راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۴۴۱۴۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار حسن مهدوی معاون اجتماعی سپاه ناحیه اقلید گفت: این معاونت اهتمام ویژه ای برای سامان دهی جوانان در امر ازدواج و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد، به همین منظور با راه‌اندازی طرح حلقه وصال برای ترویج سنت حسنه ازدواج با راهکارهای علمی، زمینه شناخت بیشتر جوانان از یکدیگر را فراهم آورده است.

وی افزود: در طرح حلقه وصال دو تیم از گروه های پنج نفره متشکل از برادران و خواهران بسیجی که عمدتاً در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده فعالیت دارند، افراد آماده ازدواج را شناسایی و پس از معرفی به یکدیگر زمینه ازدواج آنان را تسهیل می کنند.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه اقلید با تأکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی در دستور کار این معاونت قرار دارد، تصریح کرد: گروه حلقه وصال در شهرستان اقلید با شناسایی مجردین دهه ۶۰ و ۷۰ تلاش می‌کند تا با انجام مشاوره های پیش از ازدواج افراد را برای ازدواج به یکدیگر معرفی کند.

مهدوی گفت: فعالیت گروه حلقه وصال تا ازدواج نهایی دختران و پسران تداوم دارد و حتی اگر افراد به دلیل مشکلات مالی توانایی تهیه جهیزیه را نداشته باشند با مشارکت خیرین و در حد توان برای تهیه ملزومات اولیه زندگی این گروه وارد عمل می شود.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه اقلید با ذکر این نکته که دغدغه جدی این معاونت سامان بخشی به زندگی جوانان برای جلوگیری از هرگونه آسیب اجتماعی است تاکید کرد: تهیه جهیزیه، ماشین گلکاری شده عروس و سفره عقد نیز برای عروس و دامادهای نیازمند با مشارکت خیرین در این شهرستان در حال انجام است.

وی در ادامه از راهی شدن ۱۳ نوعروس به خانه بخت خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ زوج جوان اقلیدی دیگر نیز با پشتیبانی گروه حلقه وصال راهی خانه بخت می شوند و این طرح از سال گذشته تاکنون و با مشارکت ۱۵۰ نفر از خیرین، پایگاه های بسیج، مشاورین و معتمدین محلی تشکیل شده است.

به گفته وی، جهیزیه اهدایی به نوعروسان همگی از تولیدات ملی شامل یخچال، تلویزیون، فرش و ماشین لباسشویی و اجاق گاز می باشد.

مهدوی گفت: لزوماً عروس و داماد های طرح حلقه وصال نیازمند نیستند و از استطاعت مالی برخوردار می باشند اما در انتخاب همسر با مشکل رو به رو هستند که خوشبختانه این طرح، دغدغه انتخاب مناسب جوانان برای شریک زندگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها