مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اجرای طرح سپاس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سطح استان

ناظری گفت: طرح سپاس از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سطح استان سیستان و بلوچستان از عید قربان تا غدیر اجرا می‌‎شود.
کد خبر: ۹۴۴۴۱۰۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

محمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران اسوه های صبر و مقاومت هستند که تجلیل و تکریم از آنها از وظایف و رسالت های مهم بیناد شهید است.

وی افزود:یکی از ماموریت‌های بسیار مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موضوعاتی است که بسیار وسیع و گسترده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان مفتخر به تقدیم ۲ هزار و ۱۱۰ شهید، چهار هزار و ۶۱۰ جانبار و ۵۱۳ نفر آزاده است.

محمد ناظری بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای  ۳۵۵ گلزار شهدا و ۲ هزار و ۱۱۰ مزار شهید است که تاکنون ۳۴۱ گلزار و بیش از ۲ هزار و ۷۰ مزار شهید ساماندهی شده و تنها ۳۸ مزار شهید برای ساماندهی باقی مانده بود که قرار داد ساماندهی ۲۸ مزار با پیمانکار امضا شده و تنها ۱۰ مزار باقی مانده که در صورت تامین اعتبار آنها نیز ساماندهی خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: در طی سه ماهه گذشته ۲۸ یادواره شهید در استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اجرا شده است.

وی بیان کرد: باب شهادت در این استان همچنان باز است بطوریکه در سه ماهه اول امسال ۶ نفر در استان شهید شدند که مراحل اداری آنها برای ثبت در لیست شهدا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارتقا سطح علمی و آموزشی و توانمند سازی جامعه ایثارگری از اولویت های این نهاد است بطوریکه هم اینک این نهاد از ۲۱۸ نخبه برخوردار و یک هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو و یکهزار و ۵۱۸ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال ادامه تحصیل هستند.

این مسئول ادامه داد: کارمندان این بنیاد به عنوان جهادگر در خط مقدم خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران با روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی در میدان حضور فعال دارند.

ناظری خاطر نشان کرد: طرح سپاس با هدف تکریم و تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر استان از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر هم زمان با دهه ولایت و امامت اجرا می شود که در این طرح برنامه ریزی شده از تعداد ۱۲۵ خانوده  شاهد و ایثارگر و جانبازان سادات دیدار و تجلیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار