خبرهای داغ:
قالیباف:

سفر بایدن به منطقه با کارسازی صهیونیست‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس گفت: سفر بایدن به منطقه با کارسازی کامل صهیونیست‌ها انجام شده و رئیس جمهور آمریکا مجری برنامه‌ها و پروژه‌هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین دشمن ملت‌های منطقه آن را حتی در حد جزئیات طراحی و دیکته کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۱۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

سفر بایدن به منطقه با کارسازی صهیونیست‌ها انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ ،با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه، گفت: مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می‌دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست‌ها انجام شده و رئیس جمهور آمریکا مجری برنامه‌ها و پروژه‌هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین دشمن ملت‌های منطقه آن را حتی در حد جزئیات طراحی و دیکته کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تبدیل شدن به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه را یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات قبل از هر کس به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد.

وی بی‌احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلتیکی قدرتمند در این باره را از عوامل اصلی آغاز جنگ در اوکراین دانست و اضافه کرد: اکنون نیز همان بی‌احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

قالیباف با تأکید بر اینکه صهیونیستی یک موجودیت سیاسی نامشروع و بی‌ثبات‌کننده است، تصریح کرد: این رژیم حتی قادر به مدیریت محیط سیاست داخلی خودش هم نیست، رژیم صهیونیستی تحت چاهی ایستاده است و آمریکا و دیگر کشورها را هم به افتادن در آن ترغیب می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهیت واقعی پیمان آبراهام چیزی جز این نیست، افزود: من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد، همچنانی که در مذاکرات هسته‌ای نیز حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است.


قالیباف خطاب به کشورهای همسایه نسبت به لزوم هوشیاری نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه، بیان کرد: از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند می‌خواهم نسبت به این برنامه‌های آمریکیم صهیونیستی که مشخص و هدف آنها برهم زدن ثبات و نظم منطقه است هوشیار باشند و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کنند.

قالیباف جمهوری اسلامی ایران را یک تکیه‌گاه مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان برشمرد و اظهار داشت: اما به همان میزان در مقابل حفظ تعادل امنیتی منطقه حساس است و در دفاع از منابع این منطقه در مقابل هر نوع توطئه یا تلاش برای بی‌ثبات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی تردید نخواهد، کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار