واگذاری زمین و مسکن به ۳۰۱ نفر از ایثارگران و خانواده آنان

ناطری گفت: در طی سه ماه گذشته به تعداد ۳۰۱ نفر از ایثارگران و خانواده آنان زمین و مسکن واگذار شده است.
کد خبر: ۹۴۴۳۹۲۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که  با هدف بیان عملکرد ۱۰۰ روزه خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، گفت: به فرموده امام خمینی(ره)  انقلاب اسلامی معجزه الهی در تاریخ بشریت است که مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی است که بر همین اساس انقلاب و نظام دستاوردهای زیادی را به دنبال داشته است.

وی بنیاد شهید انقلاب اسلامی و امور ایثارگران را یکی از دستاوردهایی که به دستور امام راحل در ۲۲ اسفند ۵۸ شکل گرفت، نام برد و افزود: این سازمان با دو هدف رسالت ترویج فرهنگ ایثار جهاد و شهادت؛ و حمایت از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر بنا شده است.

ناظری با اشاره به این مطلب که وقتی رسالت این سازمان را مطالعه می کنیم در می یابیم که یک سازمان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و راهبردی با اهداف ملی و بین المللی است، ادامه داد: اعتلای ترویج و تحکیم ارزش ها و باورهای فرهنگ ایثار جهاد و شهادت، حفظ و نگهداری آثار و ارزش ها، حماسه ها و تجارب انقلاب اسلامی و شهدا، حفظ و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی، عزتمندی، خودباوری، مرجعیت و هویت جامعه ایثارگری با تبیین نقش بزرگ آنان در دفاع مقدس،  از اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارران برشمرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارتقای سطح علمی آموزشی و توانمندی ایثارگران و خانواده ها برای نقش آفرینی فعال و موثر در سایر عرصه ها یعنی کادر سازی از درون جامعه ایثارگران، التزام به رویکرد تعظیم و تکریم ایثارگران و پاسداری از منزلت آنها، را نیز از اولویت های دیگر بنیاد بر شمرد و تصریح کرد:  شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به ایثارگران و خانواده های آنان در عرصه های مختلف با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و شئون ایثارگری، بستر سازی و ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم به ویژه در صدا و سیما و سایر دستگاه های علمی و غیره به منظور تحقق فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت حقوقی و قضائی از ایثارگران و خانواده های آنان و صیانت از حریم ایثارگری از جمله اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای  ۳۵۵ گلزار شهدا و ۲ هزار و ۱۱۰ مزار شهید است که تاکنون ۳۴۱ گلزار و بیش از ۲ هزار و ۷۰ مزار شهید ساماندهی شده و تنها ۳۸ مزار شهید برای ساماندهی باقی مانده بود که قرار داد ساماندهی ۲۸ مزار با پیمانکار امضا شده و تنها ۱۰ مزار باقی مانده که در صورت تامین اعتبار آنها نیز ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ارتقا سطح علمی و آموزشی و توانمند سازی جامعه ایثارگری از اولویت های این نهاد است بطوریکه هم اینک این نهاد از ۲۱۸ نخبه برخوردار و یک هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو و یکهزار و ۵۱۸ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حال ادامه تحصیل هستند.

وی شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به جامعه ایثارگری در بخش های مختلف را از جمله اولویت های این نهاد برشمرد و افزود: از مجموع ۱۰۵ مولفه خدمت به جامعه هدف ۲۵ مولفه به صورت الکترونیک ارائه می شود.

ناظری حمایت های حقوقی و قضایی را از دیگر خدمات بنیاد شهید به ایثارگران و خانواده آنان ذکر کرد و ادامه داد: در سه ماهه امسال ۵۷ پرونده قضایی مربوط به جامعه ایثارگری پیگیری شده است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از توجه و تلاش استاندار انقلابی و دلسوز برای رفع مشکلات و رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگر قدردانی کرد و گفت: ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  با عضویت ۱۹ دستگاه اجرایی به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را مورد توجه ویژه قرار داده است بطوریکه در ۱۰۰ روز گذشته ۱۵ موضوع مهم در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی واگذاری زمین و مسکن به ۳۰۱  نفر از ایثارگران و خانواده آنان، سرکشی و دیدار با یکهزار و ۱۹۰ خانواده شهید و دیدار چهره به چهره با ۲۴۳ نفر از جامعه ایثارگری را از جمله خدمات و حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه ماهه اول امسال ذکر کرد و افزود: در این مدت ۴۵۸ نفر از ایثارگران مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ۲۸ یادواره شهید از سوی این نهاد در سه ماهه امسال برگزار شده این در حالیست که یادواره شهدا از سوی سپاه، ارتش و سایر نهادها نیز برگزار شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار