امام جمعه مشگین شهر:

حجاب، نماد فرهنگی، دینی، ملی و انقلابی ما است/ لزوم ریشه یابی بی حجابی های سازمان یافته در کشور

امام جمعه مشگین شهر از حجاب به عنوان هویت ایرانی و اسلامی ما نام برد و گفت: با جهاد تبیین و گفتمان مبتنی بر عقل و منطق می توان بی حجابی های سازمان یافته دشمنان در کشور را خنثی کرد.
کد خبر: ۹۴۴۳۸۵۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

حجاب، نماد فرهنگی، دینی، ملی و انقلابی ما است/ لزوم ریشه یابی بی حجابی های سازمان یافته در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر، به تبیین اهمیت حجاب در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام است و ترویج بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی به بهانه های واهی بر خلاف دستورات قرآنی و احکام مسلم دینی است.

وی به تشریح فلسفه حجاب پرداخت و گفت: کم رنگ شدن فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه پذیرفتنی نیست چراکه این کار موجب  خسارت روحی، جسمی وعاطفی فراوان به بانوان و جامعه می شود. 

امام جمعه مشگین شهر از عفاف و حجاب به ‌عنوان نماد فرهنگی، دینی، ملی و انقلابی ما نام برد و گفت: دشمن به خوبی متوجه قدرت این نماد شده است به همین علت برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و درحال پیشبرد اهداف خود است.

وی به رشد کیفی حجاب در برهه فعلی علی رغم همه تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر میراث خانوادگی نیست، بلکه از روی دانش و آگاهی است.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است گفت: امروز حجاب نشانه اعتقاد راستین  بانوان ما به باورهای دینی است 

وی به توطئه های دشمنان برای مقابله با حجاب اشاره کرد و گفت: دشمن برای از بین بردن اسلام به دنبال برداشتن چادرها از سر بانوان است، چراکه حجاب زن ، حافظ کیان ملی است و اگر حجاب زنان حفظ شود، وطن و کیان انسان  نیزحفظ می‌شود.

امام جمعه مشگین شهر از تلاش دشمن برای دین‌گریزی دختران خبرداد و گفت: امروز همه وظیغه دارند حجاب را با روش‌های عقلی و منطقی برای دختران به اثبات برسانند و در این زمینه باید از همه ظرفیت های ممکن از پایگاه های مقاومت در محلات گرفته تا مدارس و دانشگاه ها  استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از بی حجابی‌های سازمان یافته در کشور اشاره کرد و گفت:  لازم است بی حجابی های سازمان یافته دشمنان در کشور ریشه یابی شده و خشکانده شود.

این مبلغ اسلامی به لزوم نهادینه شدن فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب موجب ایجادآرامش ، امنیت وتعادل اجتماعی می شود.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه حلال و حرام شرعی ربطی به طرز فکر اعضای خانواده ندارد گفت: رعایت حجاب در حقیقت رعایت حدود شرعی و جزو حق الهی است.

وی به توطئه های جدید دشمنان در اینخصوص اشاره کرد و گفت: توطئه جدید دشمن از بین بردن امنیت روانی جامعه است و یکی از ابزار دشمن برای رسیدن یه این هدف، ترویج بد حجابی و بی حجابی در جامعه ما است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه بزرگترین دغدغه هر نظام سیاسی حفظ امنیت روانی جامعه است گفت: اکنون دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی این مهم را نشانه گرفته اند بنابراین وظیفه ما امروز در تبیین فواید عفاف و حجاب در جامعه ضروری است و در این راستا باید با جهاد تبیین پیش رفت.

وی در ادامه سخنان خود از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان مناسب ترین ابزار برای ترویج نیت شوم دشمنان نام برد و از فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواست با هوشیاری توطئه دشمن را رصد و با تولید محتوای مناسب و اقناعی نقش های پلید آنها را نقش بر آب کنند .

امام جمعه مشگین شهر، پرهیز از نشر دروغ و شایعه پراکنی، تحریف واقعیتهای جامعه، پرهیز از نفرت پراکنی وتزریق نکردن ناامیدی به جامعه را از رسالتهای خطیر فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نام برد و گفت:  فعالان فضای مجازی  باید با بصیرت وآگاهی به دشمن شناسی پرداخته و با بی توجهی به شایعات دشمنان ضمن تقویت محورهای مرتبط با حجاب، نقشه های دشمنان در اینخصوص را خنثی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار