معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی:

صالح آباد به لحاظ طبیعی و زیست محیطی فقیر نیست/این شهرستان مرزی برای مسئولان استانی و کشوری ناشناخته است

معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان مرزی صالح آباد به لحاظ طبیعی و زیست محیطی فقیر نیست بلکه برای مسئولان استانی و کشوری ناشناخته است.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۳۸
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی دکتر جعفری اظهار کرد: در سفر دو روزه به صالح آباد متوجه ظرفیت های بسیار بالای در حوزه گردشگری، عشایری و فرهنگی شدم که امیدوارم با حضور نخبگان این شهرستان در کنار مدیران بتوانیم شاهد تدوین طرح ها و پلن‌های اجرایی برای استفاده مطلوب از این پتانسیل ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی صالح آباد به لحاظ طبیعی و زیست محیطی فقیر نیست بلکه برای مسئولان استانی و کشوری ناشناخته است تصریح کرد: فعال کردن حوزه گردشگری می‌تواند پویایی شهرستان را فراهم و اقتصاد آن را از حالت سنتی خارج کند.

معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با ابراز خوشبختی از حضور فعال سپاه پاسداران در کنار مردم به عنوان معین اقتصادی در این شهرستان مرزی خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه های استانی و خارج استانی مشروط به داشتن طرح و برنامه مدون برای هر یک از ظرفیت های شهرستان جهت بالفعل نمودن آنها تلاش مضاعف لازم است.

وی بیان کرد: وجود مزارع گندم، جو، نخود، زیره سبز و گیاهان دارویی دیم می تواند با اندک توجه به ویژه فعال نمودن ساز و کار فعالیت های صنایع تبدیلی از خام فروشی و بهره پایین خارج شده و سهم بیشتری در توسعه اقتصادی خانوارها داشته باشند.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی ادامه داد: می توانیم با در اختیار قرار دادن تسهیلات کم بهره در چهار چوب مقررات قانونی به کمک طرح های قابل دفاع شتافت تا بنگاه‌های کوچک بر محور صنعت تبدیلی در شهرستان راه اندازی شود.

معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه من به همه مناطق مرزی استان از نزدیک بازدید داشتم اضافه کرد: مردم صالح آباد از نظر فرهنگی بسیار خون گرم، مهمان نواز و تلاشگرند و این خصلت در بین مردم این دیار کهن به عینه شاهد هستیم.

جعفری مشکل اساسی شهرستان را در منابع انسانی و کوچ افراد دارای تخصص و نخبگان دارای سواد که تفکر و مدیریت و ظرفیت اقتصادی هم دارند مشهود دانست و تاکید کرد: از رسانه ها و مسئولان محلی استدعا دارم آنان را شناسایی و با کمک فرمانداری گردهمایی هایی را با حضور این عزیزان در شهرستان راه اندازی نمایند تا بتوان از ظرفیت آنان جهت دستیابی به توسعه پایدار شهرستان استفاده کرد.

خبرنگار:  هاشم رحمت زاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار