اجرای ۲۳ برنامه همزمان با هفته ازدواج در زنجان

زنجان - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با برنامه ریزی انجام شده ۲۳ برنامه طی هفته ازدواج در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۴۵
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛جواد بازرگان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج با اشاره به اینکه این اداره به عنوان دبیرخانه هفته ازدواج، برنامه های مختلفی را با همکاری سایر ارگانهای متولی پیش بینی کرده است، افزود: ۱۰ تا ۱۶ تیر امسال هفته ازدواج نامگذاری شده و در این راستا برنامه های متنوعی طی این هفته برگزار خواهد شد.

 

اجرای ۲۳ برنامه همزمان با هفته ازدواج در زنجان

وی با اشاره به اینکه ۲ برنامه بصورت ویژه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اولین برنامه جشن ازدواج در سالروز ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) خواهد بود که با دعوت از مسئولان کشوری و استانی و دستگاههای عضو به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

 

 

این مسئول با بیان اینکه پویش ازدواج آسان از دیگر برنامه های  این هفته است، گفت: خیرینی که در حوزه های مختلف به ویژه در امر تهیه جهیزیه مشارکت دارند، می‌توانند در پیشبرد بهتر این کار یاریگر باشند که در این خصوص موسسه آبشار عاطفه ها ۱۴ مورد کمک هزینه ازدواج اعطا کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه مراسم جشن ازدواج ۱۳ تیر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در کنار این مهم جشنواره جوانمردی نیز که مقرر بود، طی هفته های گذشته برگزار شود اما به دلیل حضور یکی از معاونان وزیر ورزش به ۱۴ تیر امسال موکول شد که از ۲۰ ورزشکار و پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از هفته ازدواج ترویج ازدواج آگاهانه است، ادامه داد: نهادینه شدن این مساله در جامعه زیربنای یک ازدواج پایدار بوده  و از طرفی ازدواج بهنگام با توجه به افزایش سن اهمیت بسزایی دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه  تحقق ازدواج آسان در گرو فراهم کردن شرایط لازم آن است، اظهار داشت: رسانه های گروهی نقش بسزایی در طرح این مساله بر عهده دارند که در نهایت ازدواج پایدار نیز مهم بوده چرا که قوام آن را به دنبال دارد. 

 

 

بازرگان تقدیر از ۹ زوج موفق مبتنی بر ویژگی های بارز و الگو ساز را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: تقدیر از ۱۲ مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده از دیگر برنامه ها است که هم اکنون ۱۲ مرکز مشاوره و خانواده در استان فعال بوده که از این تعداد هفت مرکز در زنجان، چهار مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه این مراکز همواره در برنامه های تعیین شده پای کار بوده اند، اضافه کرد: ایجاد کمپین رسانه ای برای ترویج ازدواج و بهنگام، آگاهانه و آسان و پایدار از دیگر برنامه ها محسوب می شود.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار