خبرهای داغ:
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و فن آور کشور

شاهرود_ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات فناوری تصریح کرد: در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن آور در پارک علم و فناوری ۴۰ درصد رشد اشتغال داشتیم که از ۶۵ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۷۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

رشد ۴۰ درصدی اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و فن آور کشوربه گزارش خبرنگار بسیج، علی خیرالدین در آیین امضا تفاهم‌نامه تأسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهوار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود با بیان اینکه، پردیس فناوری و نوآوری در راستای دانش بنیان است، اظهار کرد: فلسفه آنچه در جهادکشاورزی، دهکده فناوری و نوآوری نام گرفته تا از پتانسیل بخش‌های دیگر در این حوزه استفاده شود.
او افزود: در راستا سازمان تات و جهادکشاورزی زمین و فضا در اختیار قرار می‌دهند و پارک علم و فناوری استان شرکت‌های دانش بنیان را معرفی تا از معافیت مالیاتی برخودار شوند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات فناوری خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی کار‌های بسیار خوبی را می‌توان در حوزه دانش بنیان اجرا کرد و با ورود ۲۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در رشته کشاورزی این مجموعه شکل می‌گیرد.
خیرالدین تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف می‌توان این پردیس‌ها را تشکیل داد و توسعه فناوری بصورت ارگانیک و طبیعی انجام شود.
او با تاکید بر اشتغال در این طرح‌ها با اشاره به آماری از کنکور سراسری امسال، گفت: امسال داوطلبان کنکور سراسری حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر هستند که در گروه فنی مهندسی زیر ۱۰ درصد وارد شدند، چون آینده شغلی وجود ندارد و در رشته پزشکی بالای ۴۰ درصد، چون آینده شغلی دارد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات فناوری تصریح کرد: در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن آور در پارک علم و فناوری ۴۰ درصد رشد اشتغال داشتیم که از ۶۵ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر رسیده است.
او با تاکید بر تکثیر این واحد‌های نوآورانه ادامه داد: باید از ظرفیت خیرین در حوزه دانشگاهی و پارک علم و فناوری استفاده کرد که در شهرستان شاهرود کمک‌های خوبی خیرین و بخش خصوصی کرده اند که جای تشکر دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها