شهر کوهبنان:

جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر کوهبنان با اصحاب رسانه

جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر کوهبنان با هدف ارائه گزارش عملکرد، بیان برنامه‌ها و پاسخگوئی به سوالات مردمی در سینمای شهر کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۶۱۲
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر کوهبنان با هدف ارائه گزارش عملکرد، بیان برنامه‌ها و پاسخگوئی به سوالات مردمی در سینمای شهر کوهبنان برگزار شد.

 

به همت شهرداری و شورای شهر کوهبنان تربیون آزاد با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالین شبکه‌های مجازی و جمعی از جوانان مطالبه گر کوهبنانی در محل سینمای شهر کوهبنان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست احمد محمدی شهردار کوهبنان گفت: از لحاظ در آمدی و تامین بودجه شهرداری کوهبنان در شرایط مناسبی نیست و تاکنون بودجه شهرداری به صورت واقعی محقق نگشته، ولی با وجود تمام مشکلات پیش رو که همه شما عزیزان از آن مطلع هستید، دست از کار نکشیده ایم و امور جاری شهرداری با برنامه ریزی صورت گرفته در حال انجام است.

 

محمدی می‌گوید: از شهروندان کوهبنانی انتظار داریم با سعه صدر، همکاری و مساعدت مضاعف شهرداری و شورای شهر را در خدمت رسانی بیشتر و بهتر یاری نمایند تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

 

شهردار کوهبنان گفت: با توجه به کمبود اعتبار و کاهش منابع درآمدی هم اینک شهرداری کوهبنان در خرید تجهیزات ضروری برای ارائه خدمات به شهروندان با مشکل جدی مواجه است.

 

محمدی با بیان این که به تازگی با عنایت ویژه شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی مشکلات شهر کوهبنان برای معاون عمرانی وزیر کشور تشریح شد می‌گوید: شهرداری کوهبنان نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه برای نوسازی ناوگان فرسوده از جمله خودرو آتشنشانی سنگین و سبک، بیل بکو، خودروی حمل زباله، لودر، بولدوزر، حمل و نقل عمومی شهر، احداث کارخانه شن شویی و آسفالت و.. است.

 

محمدی گفت: وضعیت اعتباری و نبود درآمد کافی منجر شده که در پرداخت حقوق پرسنل فعال در مجموعه شهرداری کوهبنان با مشکل مواجه شویم.

 

شهردار کوهبنان می‌گوید: به رغم تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های شهرداری در جهت ارائه خدمات به شهروندان، نبود تجهیزات و مستهلک بودن ماشین آلات شهرداری را با مشکلاتی جدی مواجه کرده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم نواقص موجود برطرف شده و شهرداری به تجهیزات و ماشین آلات روز مجهز گردد.

شهردارکوهبنان گفت: باید وجود محدویت‌های مالی کار‌های عمرانی با جدیت و پشتکار شورای شهردر حال انجام است لذا با مالکین صحبت شده تا تعریض مسیر به غسالخانه شهر کوهبنان انجام شود البته مکاتبات برای انتقال گاز به این مکان هم صورت گرفته است.

 

به گفته شهردار کوهبنان، چون امکان آبیاری فراهم نیست ایجاد فضای سبز غسالخانه با مشکل مواجه شده، اما تسطیح و جمع اوری زباله‌های ساختمانی در محدوده غسالخانه در دستور کار قرار دارد.

 

شهردارکوهبنان گفت: با توجه به شرایط کرونایی دوسال پارک‌های شهر کوهبنان بدون استفاده بودند که خساراتی به این فضا‌ها وارد شد لذا بازسازی و نوسازی تجهیزات و امکانات پارک‌ها با تلاش مضاعف انجام شده، اما بدلیل کمبود برق خاموشی پارک‌ها در دستور کار قرار گرفت، اما بزودی روشنایی پارک‌ها انجام خوهد شد.

 

محمدی می‌گوید: متاسفانه شاهد سرقت کابل‌های برق معابر هستیم که هم هزینه مضاعف و هم کاهش خدمات را در بر دارد.

 

شهردار کوهبنان می‌گوید: احداث سرویس بهداشتی در پارک‌های بزرگ را در دستور کار داریم که باز هم سرقت شیر آلات باعث کندی خدمات در برخی پارک‌ها و فضا‌های عمومی شده است.

 

محمدی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته پارک بانان صبح‌ها زودتر فعالیت خود را آغاز می‌کنند، چون کوهبنان باغ شهری است و فضا‌های بدون استفاده دارد همواره با وزش باد شاهد خار و خاشاک در سطح شهر هستیم.

 

به گفته شهردار کوهبنان جمع آوری سطل‌های زباله عمومی در دراز مدت در دستور کار هست که نیاز به همکاری، هماهنگی و دلسوزی بیشتر مردم دارد.

 

شهردار کوهبنان می‌گوید: بدهی شهرداری به ادارات مختلف را از سنوات گذشته داریم از نظر ساختمانی با توجه به قدمت شهرداری کوهبنان با مشکل جدی مواجه هست.... در ادامه سید فهیم روح الامینی رئیس شورای شهر کوهبنان گفت: بودجه‌های شهرداری کوهبنان بسیار محدود است لذا محدودیت خدمات را به دنبال دارد.

 

رئیس شورای شهر کوهبنان می‌گوید ب: توجه به پراکندگی جمعیت و احداث شهرک‌های جدید در اطراف شهر کوهبنان سطح توقع شهروندان برای ارائه خدمات افزایش پیداکرده، اما شهرداری کوهبنان از نظر درآمد در سطح بسیار پائینی قرار دارد... در ادامه حجت الاسلام داود خالداری گفت: به منظور خدمت رسانی بیشتر و بهتر تلاش کردیم که شهرداران محلات با رای و نظر مردم معرفی گردند.

 

حجت الاسلام خالداری می‌گوید شهرداران محلات به عنوان پل ارتباط خبرنگار‌ی بین مردم، شورای شهر و شهردار شهر کوهبنان با شناسایی مشکلات و ظرفیت‌ها خدمت رسانی را سهل‌تر کرده اند.

 

سخنگوی شورای شهرکوهبنان گفت: به طور متوسط هر ماه ملاقات حضوری شهردار و اعضای شورای شهر بامردم در محلات مختلف در مساجد شهر برگزار می‌شود تا با استفاده از نقطه نظرات مردم مشکلات رصد و خدمت رسانی راحت‌تر انجام شود.

 

سخنگوی شورای شهر کوهبنان می‌گوید: تلاش در راستای راه اندازی کارخانه آسفالت، تلاش برای راه کارگاه قطعات بتنی شهرداری پس از ۱۶ سال وقفه، برگزاری جلسات ماهانه با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی جهت دیدار با مدیران کشوری و استانی با مساعدت نماینده مردم در مجلس، تعامل با مدیران و ادارات شهرستان و.. از جمله خدمات شورای شهرو شهرداری کوهبنان طی چند ماه گذشته است.

 

در ادامه حاضرین خواستار ایجاد فضای سبز در اطراف غسال خانه، احداث جاده مناسب غسالخانه، تعریض خیابان‌های اصلی شهر، رسیدگی به وضعیت روشنایی پارک‌ها، احداث سرویس بهداشتی در پارک‌ها، فعالیت شبانه پارک بانان، جمع آوری منظم زباله‌ها و تنظیف شهر، تشویق کارگران فعال شهرداری، توجه به روشنایی میادین، گل کاری میدان شهدا، راه اندازی آبشار موزیکال میدان شهدا، تکمیل و زیبا سازی پارک جنگلی خواجه خضر، نورپردازی و زیبا سازی پارک‌ها و میادین، تجهیز و تعمیر ابزار بازی پارک‌ها، آسفالت معابر و کوچه ها، شفاف سازی بودجه‌های شهرداری، اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگی، پیگیری جهت تکمیل جاده کوهبنان به زرند و استخر شنا، تلاش در راستای استقرار منظم و دائمی پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی در بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنانی و. شدند.

 

ارسال نظرات