فرمانده سپاه سلمان:

هدف دشمنان در جنگ ترکیبی تخریب، تحریف و ایجاد شبهه است

فرمانده سپاه سلمان گفت: اگر بناست امر ارزشمند مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین را عملیاتی کنیم نیاز است جنگ ترکیبی را به خوبی بشناسیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۴۶
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نخستین جلسه مجمع معلمان انفلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان در زاهدان برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمدشفائی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: حق و باطل دو جریان تاریخ بشر هستند که براساس گواه تاریخ از ابتدای خلقت تا کنون پیوسته شاهد درگیری میان حق و باطل بوده ایم که کمیت و کیفیت این درگیری به میزان پیشرفت بشر بستگی داشته است و در این بازه زمانی شاهد تحول جدی در این عرصه هستیم.

وی افزود: در ادبیات نظامی واژه جنگ ترکیبی شامل همه راهبردها در حوزه های مختلف است که طرفین دعوا تلاش می کنند از همه ظرفیت ها در جهت تحمیل اراده خود بر طرف مقابل استفاده کنند.

سردار شفائی بیان کرد: امروز در نظام اسلامی با این جنگ ترکیبی از سوی دشمنان مواجه هستیم. دشمنان خبیث ما با استفاده از همه ظرفیت ها و ترفند های هوشمندانه با بهره برداری از تجارب تاریخ صفی متحد و منسجم برای توقف انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند‌.

وی با بیان اینکه در این جنگ فضا و صحنه اصلی فکر و ذهن مردم است، خاطر نشان کرد: اگر خاکریز اعتقادی و معرفتی یک ملت مستحکم باشد مردم از خود مقاومت نشان می دهند اما اگر خاکریز اعتقادی سست شود از مقاومت ها کاسته می‌شود و از بین می رود.

این مسئول تصریح کرد: اگر بناست امر ارزشمند مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین را عملیاتی کنیم نیاز است جنگ ترکیبی را به خوبی بشناسیم.

شفائی ادامه داد: معلمان به عنوان پیش قراولان جهاد تبیین الزاما باید مهاجمان این جنگ را به خوبی بشناسند و به جامعه معرفی کنند.

فرمانده سپاه  سلمان هدف دشمنان در جنگ ترکیبی را تخریب، تحریف و ایجاد شبهه عنوان کرد و گفت: دشمنان از اسلام ناب وحشت زده هستند و همین موضوع موجب هراس و بیم آنان شده است.

میرعبدی،  مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: بسیج شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که برکات فراوانی برای کشور داشته و این برکات و خدمات در همه زمینه ها همچنان ادامه دارد.

وی به نقش بی بدیل سپاه در حمایت و مشارکت در امور فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در حوزه فرهنگ فعالیت کند بلکه به مشارکت دیگر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و انقلابی نیاز دارد.

میر عبدی دانش آموزان را سرمایه های عظیم مردمی دانست که در اختیار معلمان و مربیان قرار دارند و خاطر نشان کرد: رسالت اصلی ما تربیت نفوس و اهتمام به مسایل اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کانون توجهات دشمن آموزش و پرورش، مدرسه و تحصیل است بنابراین باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، سند تحول دولت مردمی و سیاست های ابلاغی وزیر آموزش و پرورش نقشه راه آموزش و پرورش است ک در نهایت به تربیت دانش آموزان در ۶ ساحت تربیتی ختم می شود.

میرعبدی تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، اقدامات انجام شده در خصوص بیانیه گام دوم و جهاد تبیین را مهمترین فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای تحقق اسناد مذکور اعلام کرد و گفت: برگزاری همایش ها، جشنواره ها و اجرای همگانی سرود سلام فرمانده در نقاط مختلف استان را مصداق این امور فرهنگی و تربیتی است.

وی افزود: در خصوص گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب تا کنون ۴۶ برنامه تلویزیونی و ۱۷۰۰ قطعه محتوا در فضای مجازی تولید شده است که در شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

 

گفتنی است مجمع معلمان انقلاب اسلامی استان با حضور روسای هیئت های اندیشه ورز بسیج با محوریت عدالت خواهی و مطالبه گری مطالبات فرهنگیان برگزار شد.

در این مجمع مطالبات فرهنگیان در شاخه های مختلف احصا شد و ۳۳ مطالبه به عنوان محوری ترین مطالبات فرهنگیان استان انتخاب و در قالب کارگروه ها و نشست های تخصصی بحث و بررسی شده و راهکارهای بومی برای تحقق این مطالب ارائه شده است.

ارسال نظرات