دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با آیت الله ملک حسینی / باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کرد

جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۵۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار به اهمیت جهاد از دیدگاه امام علی ع اشاره کرد و گفت: مسیر بهشت مبارزه و مقاومت در برابر انحرافات، فساد‌ها و دشمنی‌ها است و این جهاد را خداوند برای اولیا باز کرده است.

دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با آیت الله ملک حسینی / باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کردآیت الله ملک حسینی با بیان اینکه رمز جهاد عزت و دوری از بلایای اجتماعی است، افزود: اگر کسی جهاد را به عمد ترک کند ذلیل و دچار بلا‌های اجتماعی خواهد شد.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از دوگانگی که در جامعه وجود دارد، گفت: شکل دادن دوگانگی در جامعه منافی جهاد است باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کرد و عدالت در جامعه برقرار کرد.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر در جامعه‌ای وحدت‌ها و مقاومت‌های اجتماعی از بین رفت و جامعه به سمت فقر برود آن جامعه از حق محروم و محکوم به بی عدالتی و دچار فروپاشی اجتماعی می‌شود و مردم نسبت به هم بی اعتنا خواهند شد.
آیت الله ملک حسینی به نقش اساتید در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: نقش شما اساتید بسیار مهم است و انتقادهای کوبنده و مخرب نمی تواند به جامعه کمک کند. 
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام مسئولان کشور از گذشته تاکنون تربیت شده اساتید و روحانیون هستند و باید نقد‌های سازنده را جایگزین تخریب‌ها کنیم.
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد: مسئولان باید از افکار و نظریات مختلف استفاده کنند و فرصت ارائه افکار را به همه اقشار بدهند و اندیشه درست را در تضارب افکار پیدا کنند.
وی با بیان اینکه بسیج اساتید باید یک عنوان جامع باشد بیان داشت: اگر بسیج اساتید تبدیل به یک گرایش یا گروه شد که در آینده قدرت را در دست بگیرد موفق عمل نخواهد کرد
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج اساتید باید یک چتر فکری در دانشگاه باشد گفت: گاهی در دانشگاه‌ها مسیر بسیج دانشجویان با اساتید متفاوت است و این به دلیل وجود یک گرایش خاص در بین آن‌ها است.

دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با آیت الله ملک حسینی / باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کرد

شخصیت شهید چمران می تواند الگوی درخشانی برای دانشگاهیان ما باشد

مسئول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت روز بسیج اساتید گفت: شهید دکتر چمران یک شخصیت چند بعدی بود، در عرصه علم روز، ایمان و تقوا، جهاد و مبارزه و نیز سیر و سلوک و مناجات حضور فعال و موثر داشت. امین موسایی افزود: شهید چمران زندگی مرفه در غرب را رها کرد و به لبنان رفت و تحت رهبری امام موسی صدر به مبارزه و جهاد علیه رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت. مقارن با انقلاب اسلامی به ایران آمد و تحت زعامت حضرت امام (ره) به خدمت پرداخت.

وی ابراز داشت: این شهید گرانقدر در مقام وزیر دفاع و به عنوان مبدع جنگ های نامنظم و چریکی خدمات شایانی به نظام در عرصه مبارزه با گروهک ها و دفاع مقدس نمود تا به درجه رفیع شهادت رسید.

وی بیان کرد: امروز که نظام مقدس ما درگیر یک جنگ پیچیده و چند بعدی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و ... است، شخصیت شهید چمران می تواند الگوی درخشانی برای دانشگاهیان ما باشد.

موسایی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، دانشگاهها امروز باید در تراز شهید چمران نیرو تربیت کنند.

دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با آیت الله ملک حسینی / باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کرد

اساتید دانشگاه ها در مقابل هجمه های دشمن به ایفای نقش بپردازند

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آیین گفت: شهید چمران در بهترین دانشگاه های آمریکا تحصیل کرد و از تمام امنیازت علمی نیز برخوردار بود اما به دلیل اعتقاداتی که به نظام و امام خمینی ره داشتند تمام آن امتیازات و امکانات را رها کرد و به لبنان رفت.

بهادر کرمی افزود: بعد از انقلاب نیز به عنوان یک مدیر پشت میز نشین نبود و به همراه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک چریک جنگ های نامنظم به وظیفه خود عمل کرد و در دوران دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دنیای استکبار با تمام قوا برای مبارزه با تفکرات امامین انقلاب به میدان آمده است ،ابراز داشت: اساتید دانشگاه ها باید در مقابله به هجمه های دشمن نقش خود را ایفا کنند و نسبت به مسایل مختلف کشور بی تفاوت نباشند.

دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با آیت الله ملک حسینی / باید حرکت‌های جهادی را در جامعه شروع کرد

تاکید بر استفاده ازظرفیت اساتید دانشگاه ها برای حل مسائل کشور

هدایت نادریان از اساتید دانشگاه های استان نیز در این دیدار گفت: در طول تاریخ تشیع بعد از حکومت ده ساله نبوی و حکومت چهار سال و نه ماهه علوی مذهب تشیع چهار فرصت برای حکومت کردن داشت که شامل حکومت های آل بویه,دوره کوتاه‌مدت در زمان الجایتو ایلخان مغول و سربداران, حکومت صفویه و جمهوری اسلامی ایران بوده که فرصت طلایی را برای رشد و تعالی تمدنی تشیع فراهم کردند.
وی افزود: در دوره صفویه علما و سیاستمداران که همان سلاطین صفویه بودند دست در دست هم دوره درخشانی را از نظر فرهنگی و تمدنی در طول ۲۳۰ سال این حکومت در ایران ایجاد کردند در آن دوره سیاست حکومت صفویه معطوف به جذب نخبگانی از سایر سرزمین‌های اسلامی بود و فرار مغزها وجود نداشت و استفاده از دانشمندانی چون شیخ بهایی و ملاصدرا باعث رشد فرهنگی و تمدنی ایران شد.
این استاد دانشگاه ابراز داشت: اینک در دوره جمهوری اسلامی ایران اختلاف و جدایی بین علما و سیاستمداران وجود ندارد و لازم است که مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از ظرفیت فکری نخبگان در جامعه دانشگاهی و خصوصاً اساتید بسیجی استفاده لازم را ببرند.
نادری بیان کرد: در کشوری مثل آمریکا نزدیک به ۲۰۰۰ اندیشکده و پژوهشکده مشاوره لازم را به مجلس سنا و کنگره جهت رفع مشکلات این کشور ارائه می دهند .
وی افزود: در ایران نیز لازم است پژوهشکده ها و اندیشکده ها را تقویت کرده و از ظرفیت اساتید دانشگاه های کشور برای حل مسائل کشور خصوصاً در حوزه های اقتصاد و فرهنگ کمک گرفته شود.

وی تصریح کرد: مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با تسهیل قوانین مقدمات لازم را برای ایجاد اندیشکده ها ایجاد کنند.
نادریان گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ظرفیتهای پنهانی برای توسعه در دو بخش گردشگری و کشاورزی وجود دارد اندیشکده ها میتوانند از ظرفیت اساتید دانشگاه های استان با محوریت بسیج اساتید استفاده کرده و برای توسعه همه جانبه استان به مسئولین اجرایی استان و نمایندگان مجلس کمک کنند.

در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح سپاس و جوایزی از مسئولان کانون ها و اساتید بسیجی دانشگاه ها تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار