خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

زمینه بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان فراهم شد

میامی_ استاندار سمنان در سفری یک روزه با مردم دیار خوشه های طلایی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج، محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در سفر یک روزه به شهرستان میامی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بابیان اینکه جهاد کشاورزی در تامین مواد غذایی از قبیل شکر و برنج نقش اساسی داشته،تصریح کرد: از زمان آغاز طرح به ازای هر ۲۴ ساعت حداقل ۱۵۰ تن کشتار مرغ را داریم

وی با اشاره به تامین شکر افزود: دریک اقدام جهانی با همکاری مردم، متولیان امر خیر ۱۷ هزار شکر برای تامین خوراک در استان جمع آوری شد.

هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استعداد های معدنی ، صنعتی، گردشگری ،کشاورزی و... استان سمنان بیان کرد: در حوزه کشاورزی بیش از ۵۰۰۰ بهره‌بردار، ۲۰۰۰ فارق التحصیل رشته کشاورزی و دامداری، ۱میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک ، ۲۰۰ هزار دام سنگین از جمله مهمترین استعداد های استان می باشد، بنابراین با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شده را برای استان داریم.

وی با بیان اینکه شرق استان در حوزه کشاورزی عملکرد بهتری داشته ، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار شامل ۴ میلیارد پیشبرد عمران ، ۷۳۶ میلیارد تومان جهت حوزه کشاورزی تخصیص یافته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی تنها یک شعار نیست، تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و تبخیر شدید، صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از آبیاری نوین در زمین های زیر کشت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه با همت و ایجاد روحیه جهادی می توان محصولات پر آب از جمله چغندرقند را با استفاده از این شیوه مدیریت کرد، گفت: حفظ اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در این ایام برای استان اهمیت دارد .

هاشمی با اشاره به عملکرد استان سمنان تصریح کرد:اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر در هفته جهاد کشاورزی و بیش از ۹۰۰ نفر در حفظ اشتغال ،کسب رتبه دوم در حوزه نهضت ملی مسکن، و رتبه سوم در اشتغالزایی از جمله موفقیت های استان می‌باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار