دبیرکانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌ و بختیاری خبرداد:

فعالیت 60 کانون عمومی خدمت رضوی در یام ایران

حجت الاسلام حجت‌ پناه‌ پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد با تبریک دهه کرامت از فعالیت 60 کانون عمومی و 19 کانون تخصصی خدمت رضوی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۳۵۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه ی کرامت و در آستانه فرخنده میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت امام رضا علیه السلام، نماز دشمن شکن جمعه این هفته با حضور خیل مردم ولایتمدار ، خادمیاران و یاوران رضوی در سطح استان برگزار شد، این مراسم عبادی سیاسی در مرکز استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار و پیش از خطبه های نماز جمعه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان به ایراد سخن و ارائه گزارش پرداخت.
حجت الاسلام ابراهیم حجت‌ پناه،‌ با تبریک دهه ی کرامت و میلاد با برکت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به روایت اباصلت هروی از روهای پایانی عمر شریف حضرت امام رضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ اشاره کرد و گفت: اباصلت هروی می گوید من در خدمت حضرت امام رضا علیه السلام بودم، به من فرمودند: می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی توانند آن را بکَنند، ای ، وقتی قبر من ظاهر شد، رطوبتی پیدا می شود، من دعایی به تو تعلیم می کنم آن را بخوان، قبر پر از آب می شود، در آن آب ماهی های کوچکی ظاهر می شوند، این نان را که به تو می دهم برای آنها خرد کن، آنها نان را می خورند سپس ماهی بزرگی ظاهر می شود و تمام آن ماهی های کوچک را می بلعد و بعد غایب می شود، در آن هنگام دست خود را روی آب بگذار و این دعا را که به تو می‌آموزم بخوان، همه‌ی آب‌ها فرو می روند، همه‌ی این کارها را در حضور مأمون انجام بده.
وی ادامه داد: پس از انجام این مراحل، مأمون اباصلت را طلب کرد و از دعاهایی که امام فرمود بود سوال کرد که گفت فراموش کردم ، مأمون اباصلت را تا یک سال در زندان کرد،اباصلت می گفت دیگر دلم به تنگ آمده بود، یک شب تا صبح دعا کردم و خدا را به حق محمد و آل محمد خواندم که ناگاه حضرت امام جواد علیه السلام داخل زندان شدند و فرمودند: ای اباصلت، دلتنگ شده ای" گفتم "به خدا قسم، آری"، فرمودند:" اگه همان روز اول درخواست کرده بودی همان لحظه به کمک می آمدم و فرمودند بلند شو!" زنجیر را باز کرد و مرا از زندان خارج فرمودند، محافظین مرا می‌دیدند ولی نمی‌توانستند چیزی بگویند،فرمودند:" برو در امان خدا که دیگر دست مأمون به تو نخواهد رسید"و تا کنون من دیگر مأمون را ندیده ام.
دبیرکانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌ و بختیاری، در بخش دوم سخنانش به اقدامات آستان قدس رضوی اشاره کرد و ادامه داد:با انتصاب آیت الله رییسی به تولیت آستان قدس رضوی، براساس حکم مقام معظم رهبری مدظله العالی توجه به محرومان و نیازمندان سرلوحه برنامه های آستان قدس رضوی قرار گرفت و برای تحقق آن، اقدامات ارزشمندی انجام شد از جمله راه اندازی نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استانهای كشور، اجرای "طرح خادم، خدمت و مخدوم" و تعریف جدید از خدمت به حرم مطهر امام رضا علیه السلام با هدف توسعه مفهوم خدمت در آستان قدس رضوی كه منجر به جذب شمار زیادی خادمیار از نقاط مختلف داخل و خارج ایران شد.
حجت الاسلام ابراهیم حجت‌ پناه،‌ گفت: خادمیاران با هر تخصصی که دارند می توانند در سطح کشور با نیت خدمت به حضرت امام رضا علیه السلام خدمتی بی‌منت به محرومین انجام دهند، این خدمات اگر به صورت جمعی انجام شوند، گره‌ بزرگتری را از مشکلات جامعه باز می‌کند.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آغاز بکار خادمیاران رضوی اظهار داشت: نهال نوپای خادمیاری در سال 95 در استان چهار محال و بختیاری پایه‌گذاری شد و از ابتدای کار تا سال 98 بدون تبلیغ گسترده، افرادی که علاقمند بودند ثبت‌نام و روند اداری این عزیزان پیگیری شد.
این مقام مسئول، گفت:با پیگیری های انجام شده، خادمیار رضوی در استان با تعیین عرصه و مصداق خدمت، فعالیت دارند، هر خادمیار ضمن مشارکت در برنامه های استان می‌تواند تا سقف 12 شیفت در حرم مطهر رضوی ارائه خدمات داشته باشد.
حجت‌الاسلام حجت پناه افزود: در سطح استان 19 کانون خدمت رضوی فعالیت دارد که از جمله کانون‌ها می‌توان به کانون تخصصی:" تبلیغ دینی و مداحی"، "تعلیم و تربیت"، "قرآن"، "سلامت"، "حرکت‌های جهادی"، "شعر و ادب"، "اشتغال و کارآفرینی"، "جوانان"، "بانوان"،" خانواده" و... اشاره کرد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری،ادامه داد: خادمیاران رضوی باتوجه به علاقه،تخصص، استعداد و توان خود در یکی از کانون‌های خدمت رضوی سازماندهی و مشغول ارائه خدمت هستند.
با اشاره خدمات ارائه شده از آغاز شیوع ویروس منحوس افزود: از آغاز کرونا کانون‌های خادمیاری فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دادند که: تهیه و توزیع بسته های معیشتی به خانواده‌های ایتام و نیازمندان با همکاری خیرین، خیریه‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از جمله اقدامات ارائه شده می باشد.

 شایان ذکراست: امور نماز جمعه با حضور خادمیاران رضوی با کاور انجام و شعر زیبای از" ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم، تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت بر ندارم " با نوای گرم مداحی یکی از مداحان یاور رضوی قبل از نماز عصر قرائت شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار