عباسی در مسجد چهارده معصوم(ع) کرج:

برگزیده شدن عنکبوت مقدس در جشنواره فیلم کن حاصل دشمنی ابزار دست نشانده استعمار، وهابیت است

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه وهابیت، بهائیت و جشنواره کن ابزار دست نشانده استعمار هستند، گفت: این کمر همت برای تخریب بقاع متبرک بسته اند.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۹۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر حسن عباسی، رئیس اتاق فکر اندیشکده یقین در نشست روشنگری سایه روشن که به همت پایگاه بسیج شهید احمد صالحی و مسجد چهارده معصوم(علیهم السلام) در این مسجد برگزار شد، با اشاره به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در فیلم عنکبوت مقدس برگزیده جشنواره کن، اظهار کرد: ساخت این فیلم که پوسترش عکس حرم و خیابان های منتهی به حرم را شبیه تارهای تنیده شده عنکبوت تصویر سازی کرده است و زیرش نوشته عنکبوت مقدس و خیلی واضح دارد به اسلام و امام رضا و مقدس ترین عقاید ما توهین میکند کینه و بغض وهابیت را نشان می دهد.

وی افزود: این کینه را فرانسوی ها در جشنواره کن با فیلم برگزیده عنکبوت مقدس نشان دادند.

عباسی بیان کرد: امامزاده‌ها و سادات علوی در چند مرحله وارد ایران شده‌اند. بار اول در زمان حکومت حجاج بن یوسف بود که شیعیان زیادی ‌همراه گروهی از امامزاده‌ها که از ظلم او فراری بودند وارد ایران شدند. ‌بار دوم در دوران ولایت‌عهدی امام رضا‌(ع) بود که گروهی از شیعیان و امامزاده‌ها همراه حضرت و سپس همراه کاروان حضرت معصومه‌(س) به ایران آمدند. ‌بار سوم در زمان قیام علویون بر ضد بنی‌عباس بود که به‌دلیل آزارهای بنی‌عباس ناگزیر شدند به کشورهای شرقی از جمله ایران پناه ببرند.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: یکی از دلایل بسیار مهم تعداد فراوان امامزاده‌ها در ایران، ارادت شیعیان ایران نسبت به ائمه(ع) و سادات علوی بوده که باعث می‌شد آن بزرگواران با علاقه و خاطری آسوده وارد کشور شوند.

دکتر عباسی با اشاره به نمونه‌ای از استقبال پرشور مردم ایران از اهل بیت(ع) و فرزندانشان خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های این اظهار ارادت در استقبال مردم نیشابور از امام رضا‌(ع) نمایان شد که زمینه ورود تعداد دیگری از امامزاده‌ها به ایران را فراهم کرد.
وی وهابیت و بهائیت را ابزار دست نشانده استعمار خواند و افزود: کمر همت برای تخریب بقاع متبرکه بسته‌اند، زیرا از آن‌ها وحشت دارند.

عباسی ادامه داد: اگر این مقبره های متبرک پر رونق باشد و مردم به زیارت خاندان پیامبر(ص) بروند، به معرفت اهل بیت نایل می شوند، زیرا در رأس اقداماتی که پیروان اهل بیت(ع) انجام می دهند مقابله با ظلم و جور و ترویج راه حق و دعوت مردم به شناخت درس از اسلام و اهل بیت(ع) است. وجود این بقاع متبرکه مردم را به مطالعه، تفکر و زیارت همراه با تعقل، تفکر، آگاهی و علم وا می دارد و موجب می شود که راه این بزرگان زنده بماند؛ بنابراین مشخص می شود که چرا ما به عنوان پیروان رسول خدا(ع) وائمه معصومین(ع) به رونق دادن اماکن متبرکه و بقاع شریف بزرگان اسلام توجه داریم و چرا طرف مقابل بر تخریب آن اصرار دارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره بر اینکه وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد:" جنگ جهانی نان آغاز شده است"، گفت: اوکراین و روسیه ۳۴ درصد غله جهان را تامین می کنند. ۳۰ میلیون تن گندم تولید شده در اوکراین امکان انتقال از بندر اودسا به کشورهایی که گندم خریده اند را ندارد. از طرفی اروپایی ها برای اینکه روسیه را وادار به عقب نشینی کنند می گویند نمی توان با قطار یا از راه زمینی تامین کرد و تنها راه باید کشتی باشد، روسیه هم در پاسخ می گوید تحریم ها را بردارید تا ما بندرها را باز کنیم و گندم صادر شود.

وی در پایان افزود: در هر دو صورت در این بازیِ گِرو کِشی زمینه بدبختی ملت ها را فراهم می آورند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار