همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)وقیام 15خرداد

یادواره ۱۰۰ شهید درریحانشهر زرند برگزار شد

همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) وقیام 15خرداد، یادواره ۱۰۰ شهید ریحان شهر، داهوئیه، حتکن، معادن و ۲ شهید گمنام در سالن ورزشی غدیر ریحان شهر زرند برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۹۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و یادواره ۱۰۰ شهید ریحان شهر، داهوئیه، حتکن، معادن و ۲ شهید گمنام ریحان شهر با حضور حجت الاسلام عرب زاده امام جمعه ریحان شهر، حجت الاسلام غفوری امام جمعه خانوک، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و قشر‌های مختلف مردم دیشب در سالن ورزشی غدیر ریحان شهر برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) در تحلیل حرکت سیاسی ملت ایران در خلق انقلاب اسلامی بر ۱۵ خرداد به عنوان مبدا انقلاب تاکید ویژه‌ای داشتند.

به گفته او حرکت ملت ایران در مبارزات سیاسی و در رویارویی با استبداد تاثیرگذار بوده است و متاثر بودن این حرکت از سخنان و بیانات مرجعیت دینی و اسلامی بود و اگر امام راحل و فریاد بلند ایشان نبود با این حرکت عظیم و رویداد مهم روبه رو نمی‌شدیم.

حجت الاسلام غفوری می گوید: ۱۵ خرداد نشان داد آزادی، رهایی، عدالت و استقلال وجود دارد که تنها در سایه ایمان الهی و باور عمیق به اسلام و رهبری اصیل و انقلابی و مرجعیت شیعه متبلور و محقق می‌شود و این حقیقت بزرگ و سرنوشت‌ساز را امام خمینی (ره) با بینشی ژرف و بی‌مانند، دریافت و پرچم جهاد و شهادت و آزادی از ظلم و بیدادگری را برافراشت و ملت شریف و با ایمان ایران اسلامی به ندای رهبر آگاه و مقتدر خود لبیک گفتند و با بذل جان و در نهایت شهامت و ایثار، پایه‌های رژیم فاسد و خائن ستم شاهی را به لرزه انداختند.

او می گوید: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در بین یک ملت باشد، آن ملت شکست ناپذیر خواهند بود و باید فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ ما برجسته شود و این فرهنگ به آینده سازان کشور انتقال یابد و اگر مردم ما با فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت آشنا و ادامه دهنده این راه باشند برای خودشان مفید است؛ زیرا شهدا به مقامی رسیده‌اند که فردای قیامت همه به حال آن‌ها غبطه می‌خورند.

امام جمعه خانوک گفت: فرهنگ ایثار و شهادت خدمت به مردم است و باید بدانیم بزرگ ترین و والاترین خدمت را به مردم شهدا کردند که جان خود را در راه آسایش، آرامش و امنیت مردم فدا کردند.

این مراسم با چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری و اجرای هیئت سنج و دمام سفیر الحسین  (علیه السلام )  همراه بود.

                                                                        خبرنگار خبرگزاری بسیج :ایمان ترک زاده

ارسال نظرات
آخرین اخبار