امام یک الگو و اسوه بی نظیر برای کل تاریخ و دنیا است

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر این مطلب که امام یک الگو و اسوه بی نظیر برای کل تاریخ و دنیا است، گفت: امام شخصیت بی بدیلی داشتند و توانستند انقلاب اسلامی را با مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم ستم شاهی به پیروزی برساند .
کد خبر: ۹۴۳۷۲۵۹
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد،گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) اسوه زمان خویش بودند کسانی که پیرو ایشان هستند، نیز الگو و اسوه خواهند بود.

وی افزود: شخصیت امام خمینی(ره) بی بدیل است زیرا اینکه شخصیتی اینگونه وارد میدان شود و مردم را همراه کند و علی رغم توطئه دشمنان انقلاب را به پیروزی برساند، در تاریخ تکرار شدنی نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در طول تاریخ قیام‌های بسیاری داشتیم و در طول این تاریخ معاصر ۱۵۰ ساله اخیر قیام هایی رخ داده که همه سرکوب شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) توانست؛ این انقلاب را حفظ کند و به دست همه ما به امانت بسپارد و  تا امروز خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب این پرچم را سرافراز نگه داشته است.

حسینی گفت: پرچم انقلاب اسلامی مایه عزت و عظمت همه مسلمانان است و برای تمام جوامع اسلامی الهام بخش بوده که آنها هم می‌توانند مستقل و روی پای خود بایستند.

وی اظهارداشت: امام خمینی(ره) ویژگی‌هایی چون ارتباط با خداوند داشت و برای عزت و عظمت اسلام قیام کرد، قیامی که سبقه و رنگی الهی داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه ارتباط امام(ره) با خداوند باعث شد؛ غیر از قدرت خداوند، همه قدرت ها را هیچ بشمارد، ادامه داد: فرهنگ امام، فرهنگ قرآن بود و یک عمر با آن مانوس شده بود و ایشان به مضامین قرآن در مسائل شخصی، اسلامی و اجتماعی عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره)طلبه ای ساده‌زیست بود و دیگران را نیز به این امر دعوت می کرد.

حسینی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «امام خمینی(ره) امام دیروز فقط نیست امام امروز و فردا هم هست و شخصیت ایشان الگو برای همگان خواهد بود.»

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشت؛ مسئولان باید غمخوار و در کنار مردم باشند و مردم نباید در سختی و گرفتاری به سر ببرند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: هنگامی که آن امام (ره) در نجف و فرانسه در تبعید به سر می‌بردند و می شنیدند؛ مردم در زمستان سوخت ندارند و سرما را تحمل کنند، ایشان بخاری را خاموش می‌کرد و با این دست کار‌ها مردم هم می فهمیدند که حضرت در سختی ها با آنان شریک است و در کنار مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: اخلاص امام نظم و پشتکار ایشان همواره زبانزد همگان بود و این مهم را به شاگردان خود توصیه می‌کرد.

حسینی افزود: امام خمینی(ره) بلافاصله جهاد سازندگی و کمیته امداد را تاسیس کردند و همواره تاکید داشتند که به محرومین توجه شود و فاصله بین آنان با مردم عادی وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات