سرهنگ "منصور ذوالعلی" به‌عنوان سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان،عضو حقوقدانان شورای نگهبان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و بابایی فرماندار کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۶۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر شورای نگهبان استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدانان شورای نگهبان، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و بابایی فرماندار کرمان برگزار شد.

در این آیین رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: شورای نگهبان ضمانت نظام مقدس اسلامی است و امام راحل با درایت کامل شورای نگهبان را تاسیس کردند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مرکز پایش و رصد مبانی نظام اسلامی است گفت: شورای نگهبان نهادی برای به انحراف نرفتن مبانی انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: اصل 93 قانون اساسی تجربه خون شهید شیخ فضل‌الله نوری است که چگونه جریان مشروطه به انحراف رفت و مانع پیروزی شد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان رکن مهم نظام اسلامی است گفت: اهمیت شورای نگهبان باید برای جامعه تبیین شده و در جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود.

جلالی با اشاره به چرایی تخریب شورای نگهبان و آیت الله جنتی از سوی دشمنان نظام بیان کرد: دشمن می‌داند این نهاد مانع اجرایی شدن اهدافش است و از به انحراف کشیدن انقلاب جلوگیری می‌کند.

 

محمدحسن صادقی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه امام عظیم الشان ما و مقام معظم رهبری بهترین تعابیر را در خصوص شورای نگهبان فرموده اند افزود: شورای نگهبان با کمترین توقع و با وجود شبکه بزرگ نظارتی حدود ٣٠٠ هزار نفر از جنس مردم، مدافعان حریم مردم سالاری دینی است.

وی اظهار داشت: این شبکه بزرگ، مدافعان حقیقی نظارت بر انتخابات و حریم مردم سالاری دینی است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ٢۵٠ هزار نفر از این شبکه گسترده شورای نگهبان در هر انتخابات حضور پیدا می کنند و این شبکه برای حفظ نظام و اعتقاد خود گرد پرچم جمهوری اسلامی جمع شده اند نه برای مسایل مادی.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ٧١ فرمودند شورای نگهبان تشکیلات درست کند تصریح کرد: ٢۵٠ هزار نفر در ۶٠ هزار نقطه از آرای مردم و حق ناس پاسداری می کنند و ما در ۴۶٠ شهر و شهرستان نیروهای مردمی داریم.

صادقی‌مقدم یادآور شد: مردم تا پای جان به پای نظام ایستاده اند لذا ما مدیون خون ایثارگران و شهدا هستیم و با اصلاح قانون انتخابات، مقدمات انتخابات ١۴٠٢ مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فراهم کنیم.

وی افزود: باید با آمادگی مدیران و شبکه بزرگ نظارت بتوانیم برای این رویداد آماده شویم تا مردم برگ زرین دیگری به افتخارات نظام جمهوری اسلامی بیفزایند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان جمهوری اسلامی عنوان کرد: برای حفظ جمهوری اسلامی در اوج تعامل با دستگاه ها باید تلاش کنیم و از کارشناسان خوب در دفتر کرمان استفاده شود که برای انتخابات ١۴٠٢ آماده شویم و امیدوارم با استقلال رای کار انتخابات را پیش روند. 

 

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان هم در این آیین گفت: پویش مردمی دهه ۸۰ و ۹۰ در فصل امتحانات خود آمدند و حماسه سلام فرمانده را خلق کردند.

منصور ذوالعلی افزود: شبکه بزرگ مردمی باید بروز باشد زیرا در زمان هجمه دشمن نیاز به آمادگی داریم، جهاد تبیین به تناسب موقعیت کشور و دشمنی ها باید راهبردهای مقابله را پیدا کند.

وی بیان کرد: ما هم این شبکه را تقویت، بهینه سازی و آموزش می دهیم تا آن را در مسیر ارتقا و تعالی قرار دهیم و این شبکه همواره باید آماده پاسخگویی ابهاماتی باشد که در کلیت نظام مطرح می شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: پذیرش مسئولیت به صورت تکلیفی نبوده اما از این لحظه‌ در اختیار شورای نگهبان هستم و سعی می کنم از آفات مسئولیت ها که به کار آسیب می‌زند، دوری کنم.

وی ابراز داشت: بدور از هیاهو و احساس باید فعالیت هایی که هر مسئولی باید رعایت کند، را با معیار اصالت اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی انجام دهم زیرا با وجود این معیارها، هیچ انحرافی جای نفوذ ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین گفت: نظارتی در ذیل نظر شورای نگهبان جمع فقها و حقوقدانان وجود دارد و حساسیت این شورا بسیار بالا و یکی از ارکان مهم نظام جمهوری است، دفتر نظارت و بازرسی استان کرمان باید چهارگانه رکن داشته باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اولین ویژگی زیرکی است گفت: مدیر جدید این دفتر باید تحلیل گر محیط و انسان ها باشد و احزاب و دشمنان را به خوبی و در تمامی زوایا بشناسند.

وی ابراز داشت: ویژگی دیگر امانت داری در حد بسیار بالا و متناسب با ماموریت اعضای شورای نگهبان است، ضرورت وجود ویژگی امانت داری در مسئولیت بالاتر، قوی تر است.

امام جمعه کرمان گفت: پس از کیاست و امانت داری، افراد در جایگاه مدیریت دفتر نظارت و بازرسی باید مدیریت کافی را برای کارها داشته باشند بویژه مدیریت در زمان بحران؛ زیرا مدیر لایق و کاردان می تواند از اتفاقات پیشگیری کند و آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: رکن دیگر در کنار امانت داری این است که اگر کسی این مسئولیت را به عهده میگیرد باید بتواند در این رکن خود را نشان دهد تا این ماموریت کامل شود، ضمن آنکه باید عدالت را به معنای واقعی کلمه داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: رییس پیشین دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان مناسب این جایگاه در این چهار محور بود و اکنون رییس جدید این دفتر در این محورها کمالاتی دارد که در عمل بروز و ظهور خواهد یافت. 

 در این آیین سرهنگ "منصور ذوالعلی" به‌عنوان سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان معرفی شد.ذوالعلی قبل از این معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار