معاون سیاسی سپاه قمربنی هاشم(ع):

عقلانیت، معنویت و عدالت سه بُعد اصلی گفتمان امام(ره) است

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مدیران شهرستان شهرکرد، ابعاد گفتمان و مکتب حضرت امام خمینی(ره) را تبیین کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۲۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ علیرضا اسماعیلی در جمع مدیران شهرستان شهرکرد با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، به تبیین ابعاد اصلی مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: عقلانیت، عدالت و معنویت ابعاد اصلی گفتمان حضرت امام خمینی (ره) است که سیره رفتاری، فکری و عملی ایشان را تشکیل می دهد.

وی، در تشریح بعد معنویت حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حضرت امام علاوه بر استفاده از عوامل مختلف در مسیر انقلاب و نهضت اسلامی، اهل ارتباط با خدا، سلوک معنوی، توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود.

این کارشناس مسایل سیاسی، باور حضرت امام(ره) به قدرت لایزال الهی، باور به هدف و باور به مردم را سه مؤلفه اصلی در بُعد معنویت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد:  عقلانیت امام هم برگرفته از اسلام ناب است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: انتخاب مردم‌سالاری برای نظام سیاسی کشور، تکیه‌ی بر خرد و هوشمندی و عدم انعطاف در مقابله‌ی با دشمن مهاجم از ابعاد عقلانیت حضرت امام خمینی(ره) به شمار می روند.

وی، عدم اعتماد به دشمن و تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکائی در ملت و  استحکام بخشی به ارکان و  پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را از دیگر شاخصه های بُعد عقلانیت حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد.

اسماعیلی،  بُعد عدالت در مکتب حضرت امام خمینی(ره) را هم بسیار برجسته دانست و تأکید کرد: تعبیر «پابرهنگان» و «کوخ‌نشینان» جزو تعبیراتی بود که در کلام امام بارها و بارها تکرار شد و همواره به مسئولین اصرار داشتند که به طبقات محروم برسید.

وی، افزود: توصیه حضرت امام (ره) به مسئولین مبنی بر پرهیز از اشرافی گری  و خدمت به مستضعفین بارها تکرار شده که از شاخصه های مکتب بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت مجدد یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و سالروز ارتحال ملکوتی ایشان و قیام خونین 15 خرداد، همبستگی مردم و مسئولان در ادامه مسیر و خط حضرت امام حول محور ولایت و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور با وحدت و همدلی را مورد تأکید قرار داد.

ارسال نظرات