دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

جمعی از سران طوایف و تیره‌ها، نخبگان و معتمدین ایل بزرگ قشقایی استان بوشهر در آستانه برگزاری یادواره شهدای عشایری این استان، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۴۳۵۸۸۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰

دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار گفت: عشایر در طول تاریخ نماد نجابت، پاکی، تلاش، خدمت و مبارزه با استکبار بودند که امیدوارم سازمان بسیج عشایر در استان بوشهر بتواند به شایستگی بزرگی عشایر را در طول تاریخ نشان دهد.

دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: تاریخ نشان می‌دهد عشایر ایران به ویژه عشایر جنوب مظهر دین‌مداری، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و تلاش جدی در عرصه اقتصادی برای خدمت به مردم بودند.
وی تصریح کرد: حرکت بزرگی که ایل بزرگ قشقایی در سال ۱۳۸۸ در بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر انجام داد نشان از بصیرت، ولایت‌مداری و مجاهدت این ایل دارد.

دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: عشایر در خدمت به نظام اسلامی در همه عرصه‌های اقتصادی، امنیتی و دفاعی، فرهنگی، علم و فناوری و سیاسی با بصیرت، ولایت‌مدار و با مجاهدت در صحنه حاضر است و قطعاً بسیج عشایر کانون بسیار خوبی برای جذب و تعالی عشایر ما محسوب می‌شود.

دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

مسئول سازمان بسیج عشایری استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: عشایر استان بوشهر با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در قالب ۶ هزار و ۱۲۵ خانوار ساکن و کوچ رو به صورت ایلی و قبیله‌ای در ایل قشقایی هستند.
رضا حیدری راد افزود: زبان عشایر استان بوشهر ترکی است که از شش طایفه بزرگ فارسیمدان، عمله، شش بلوکی، دره شوری، کشکولی و ... تشکیل شده و در هشت شهرستان این استان شامل بوشهر، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم و گناوه زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: عشایر با داشتن مجموعه افتخارات در مبارزه با استعمار انگلیس، با دارا بودن ۲ درصد از جمعیت کل کشور با تقدیم ۱۰ هزار شهید- معادل ۵ درصد تعداد کل شهدا- در دوران هشت سال دفاع مقدس، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند.

دیدار سران طوایف ایل قشقایی با آیت الله صفایی بوشهری

این مقام مسئول در ادامه به تشریح ساختار سازمان بسیج عشایری استان بوشهر پرداخت و گفت: این سازمان در سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر راه‌اندازی شده و هم اکنون دارای ۱۷ پایگاه و حوزه مقاومت در سراسر این استان است که جمعیتی معادل ۴ هزار نفر در قالب گردان‌های بیت المقدس، پایگاه مقاومت و گروه‌های جهادی در آن سازماندهی شده است که این آمار در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌کنیم این آمار تا ۱۵ هزار نفر افزایش یابد.
یادواره شهدای عشایری استان بوشهر برگزار می‌شود
مسئول بسیج عشایر استان بوشهر در پایان از برگزاری یادواره شهدای عشایری استان بوشهر در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه سال جاری در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار