همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت؛

آیین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در فرودگاه کرمان برگزار شد

آئین رونمایی از سردیس سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بین المللی کرمان برگزار شد
کد خبر: ۹۴۳۴۶۸۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،  قاسم زاده ظهر امروز در آئین رونمایی از سردیس سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بین المللی کرمان اظهار کرد: امروز این توفیق نصیب شد تا سردیس سردار بزرگ جهان اسلام شهید سلیمانی را در فرودگاه بین المللی کرمان که محل تردد بسیاری از هموطنان و مهمانان است در زادگاه این شهید بزرگوار رونمایی کنیم.

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان ادامه داد: ما به دنبال این مسئله بودیم که تندیس سپهبد شهید سلیمانی، همچون تندیسی که از ایشان که در برج میلاد قرار دارد، را بسازیم؛ اما متأسفانه این اقدام را نتوانستیم انجام دهیم ولی قطعا این مسئله جزو برنامه ما خواهد بود.

وی ضمن تشکر از مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که پیشنهاد این کار را دادند، ابراز کرد: سالن جدید فرودگاه را خداوند کمک کرد که در فرصت کمتری از زمان پیش بینی شده به اتمام برسانیم که شخصا به این مهم اعتقاد دارم که اتمام این کار از عنایت حاج قاسم بوده است.

قاسم زاده خاطر نشان کرد: ایامی که کلنگ ساخت را زدیم، سردار سپهبد شهید سلیمانی جهت رفتن به تهران در فرودگاه کرمان حضور داشتند و زمانی که در خصوص ساخت سالن جدید به سردار عنوان کردم که قرار است چه اقداماتی انجام شود، حاج قاسم سوال کردند که واقعا این کار انجام می شود؟

 

مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سیدالشهدای جبهه مقاومت و شهدای عملیات بیت المقدس اظهار داشت: امروز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از سردیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه کرمان رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای جانمایی سردیس شهید سلیمانی چندین مکان پیشنهاد شده بود گفت: در این راستا مطالعات میدانی بسیاری در نقاط مختلفی از شهر کرمان انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد میهمانان ملی و بین‌المللی از فرودگاه کرمان انجام می‌شود افزود: در نهایت تصمیم بر آن شد تا با نصب این سردیس یاد و نامی از حاج قاسم را در بدو ورود و همچنین خروج از کرمان در ذهن میهمانان به یادگار بگذاریم.

اسدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج و تبیین مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: مأموریت ویژه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در پرداختن هنری به مکتب شهید سلیمانی است و بی‌شک استفاده از زبان هنر بهترین و ماندگارترین روش در تبیین این مکتب است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان  خاطر نشان کرد: خرمشهرهایی که امروز در پیش روی ماست نه در عرضه نظامی که در عرصه‌های مختلفی مانند فرهنگ و هنری است که باید به دست توانمند جوانان ما فتح شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار