حجت الاسلام شاد:

روحانیت اصیل، متعهد و مبارز تئوریسین و ایدئولوگ نظام و انقلاب محسوب می‌شوند

مسئول دفتر نمابندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان گفت: نقش روحانیت در عرصه‌های مختلف از قبیل: دفاع مقدس وغیره... برجسته وافتخار آمیز وغیر قابل انکار می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۵۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام ابوذر شاد در جمع بسیجیان وشرکت کنندگان در نشست تبیین نقش شهدای روحانیت که قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته برازجان برگزار گردید اظهار داشت: یکی از عرصه‌های فعالیت روحانیون در دوران دفاع مقدس که مغفول مانده است، حضور روحانیت در کادر فرماندهی وتخصصی یگان رزم وپذیرش مسئولیت گردان یا واحد‌های رزمی بود به طوری که گاهی در یک لشکر ۴ فرمانده گردان روحانی حضور داشت.
این مقام مسئول افزود: حضور به موقع روحانیت درصحنه وبه تکلیف رساندن مردم درزمینه وجوب دفاع همه جانبه دربرابر متجاوز وتشویق وترغیب آحاد مردم وایجاد نگرش وروحیه مقاومت وبارور ساختن اعتقاد به وعد‌های الهی در خصوص نصرت ویاری مجاهدان یکی دیگر ازنقش‌های سازنده طلاب در سالیان دفاع مقدس می‌باشد.
ابوذر شاد با تشریح نقش طلاب در سالیان دفاع مقدس، ادامه داد: ترویج روحیه شهادت طلبی وایستادگی وتقویت روحیه رزمندگان ومجاهدین نقش دیگری از حضور حماسه ساز روحانیت در سالیان دفاع مقدس می‌باشد به طوری که کارشناسان نظامی می‌گویند در یک نبرد ۷۵ درصد پیروزی مرهون برخورداری رزمندگان نظامیان از روحیه عالی است وطلاب با حضور خود در خط مقدم جبهه و رزمیدن دوشادوش آنان باعث ارتقاء روحیه رزمی وجهادی رزمندگان می‌شدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه دشتستان در پایان گفت: به لطف الهی کنگره ۴۰۰۰ هزار شهدای روحانی در چهارشنبه هفته پیش رو مصادف با چهارم خرداد در استان قم برگزار می‌گردد و درهمین راستا ضرورت دارد که شهدای روحانیت به جامعه معرفی وشناسانده شوند واساسا جریان شناسی روحانیت در یک قرن گذشته باعث تبیین نقش روحانیت متعهد ومبارز در عرصه‌های گوناگون از جمله: نقش روحانیون درانقلاب وسالیان دفاع مقدس می‌گردد واگر گرایش‌هایی سیاسی که در روحانیت وجود داشته برای مردم تبیین گردد باعث می‌شود که مردم انتظارات وتوقعات خود را از این قشر به نحو شایسته مدیریت نمایند چراکه انتطاراتی را که مردم از روحانیون متعهد ومبارز وانقلابی واصیل دارندقاعدتا از روحانیونی با گرایش‌های تحجر گرایانه و واپسگرا ودارای تحفظ سیاسی و... ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار