استاندار چهارمحال و بختیاری:

حضور روحانیت در دفاع مقدس سرنوشت ساز بود

غلامعلی حیدری در یادواره شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به درصد بالای آمار شهدای روحانی، گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس سرنوشت ساز بود.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۷۳
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار روحانی شهید کشور به میزبانی شهرمقدس قم که چهارم خردادماه برگزار می شود، امروز یادواره 81 شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و 70شهید روحانی جامعه عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار ‌شد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری  در این مراسم، تأکید کرد: پرچمداری نهضت انقلاب اسلامی بر عهده روحانیت و در رأس آنها حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بوده است.

غلامعلی حیدری با یادآوری میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری و همچنین کنگره ملی 4هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم، از برگزارکنندگان یادواره 81شهید روحانی و طلبه استان و 70شهید روحانی جامعه عشایری در شهرکرد تقدیر کرد.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را عامل افزایش معنویت در جامعه دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس در هر گردانی و گروهان و دسته ای که یک روحانی در آن حضور داشت، رزمندگان آن یگان از شجاعت و معنویت بیشتری برخوردار بودند و قطعاً معنویت در موفقیت این نیروها تأثیر بیشتری داشت.

حیدری، نقش روحانیون در دفاع مقدس را سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: در شب های عملیات که زیرآتش سنگین و سخت دشمن بودیم خروجی مثبت حضور روحانیت را از یگانهایی می دیدیم که روحانیون در آنها حضور داشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی با توجه به نسبت جمعیت اقشار دیگر، خاطرنشان کرد: روحانیون با مسئولیت های مختلف فرماندهی، رزمی و تبلیغی در دوران دفاع مقدس به ایفای نقش می پرداختند و ضمن اینکه بالاترین آمار نسبت به درصد جمعیت متعلق به شهدای روحانی است، حضور روحانیت در دفاع مقدس سرنوشت ساز بود.

حیدری با اشاره به فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین،  گفت: روحانیون پرچم‌دار بصیرت افزایی و جهاد تبیین در جامعه  هستند.

وی توطئه های دشمنان در راستای مأیوس سازی مردم و تغییر سبک زندگی و القای شبهات و همچنین معرفی عرفان های کاذب و انحرافی را یادآوری کرد و افزود:  حضور روحانیت در محلات برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن مؤثر است.مسجد بدون روحانی کارایی لازم را ندارد، باید معنویت در جوانان توسط این قشر تقویت شود، روحانیون باید در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: روحانیون باید شبهه‌زدایی را در دستور کار قرار دهند، امروز دشمنان درصدد القای شبهات در جامعه هستند، روحانیون باید در این حوزه نیز پرچم‌دار باشند.

حیدری با اشاره به مردمی سازی یارانه ها با اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دولت با شجاعت طرح  مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها را در دستور کار قرار داد، این طرح به‌دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها در بین نیازمندان است، قطعاً اجرای این طرح تبعاتی را نیز در پی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات باقی مانده از قبل برای دولت فعلی، افزود: دولت توانسته است گام‌های مؤثری در حوزه‌های مختلف مانند خرید واکسن، کنترل بیماری کرونا، کاهش مالیات تولیدکنندگان و غیره بردارد.

وی خواستار تبیین همگانی برای مقابله با هجمه عملیات روانی دشمن شد که با تمام ظرفیت ها به مقابله با مردم و انقلاب اسلامی آمده و کمک به پیشبرد طرح های اقتصادی دولتمردان را در راستای فرمایشات رهبر انقلاب دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار