پیش از خطبه های نماز جمعه بخش فلارد بیان شد؛

روحانیت مولد فرهنگ در کشور بوده است

حجت الاسلام مرتضی رشیدی پیش از خطبه ها ی نماز جمعه بخش فلارد لردگان گفت : روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور بوده است.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه لردگان پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در بخش فلارد لردگان به مناسبت کنگره شهدای روحانی در جمع نمازگزاران گفت : روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور بود ه است و هنجارها و ارزشها عمدتا از طریق آنها به جامعه تزریق گردیده است.

حجت الاسلام مرتضی رشیدی افزود: روحانیون مبارز شیعه در زمان پهلوی به دلیل توانایی در استفاده از عوامل انسانی و الهی برای ایجاد تحول در ایران ، بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند. ولی امروزه جریان های با اهداف و مقاصد شوم خود در صدد کمرنگ جلوه دادن نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشند.

رشیدی با اشاره به نقش معنوی روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت : حضور رزمی تبلیغی روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل نقشی پر رنگ دارد که توانستند با درس های معنوی و روحیه عملی و جهادی ، رزمندگان را آماده مقابله با دشمن نمایند و در سخت ترین شرایط بسیار تاثیر گذار بودند.

وی نقش و جایگاه شهدای روحانی در دفاع مقدس را ارزنده خواند و اظهار داشت: روحانیت توانسته است با تقویت ایمان و بصیرت معنوی که برای رزمندگان ایجاد کردند و آنها توانستند با کمبود امکانات در سخت ترین شرایط در جبهه ها پیروز میدان باشند.

رشیدی ادامه داد : حوزه های علمیه توانست در مبارزات علیه ستم شاهی و دوران دفاع مقدس و همچنین در جبهه مقاومت شهدای زیادی تقدیم کشور اسلامی و جهان اسلام نماید و یک نسبت آبرومندی نسبت به جمعیت مردمی است و در این راه شهدای شاخص زیادی نیز تقدیم نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار