خبرهای داغ:

برگزاری یادواره شهدای عشایر در مازندران

یادواره شهدای عشایری مازندران در راستای کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر با حضور خانواده های شهدا و مسئولین کشوری و استانی در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۲۸۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج عشایری استان مازندران ، سردار کمیل کهنسال یکی از فرماندهان سالهای دفاع مقدس و مقاومت در این مراسم که در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشتیاد و خاطره و دلاور مردی های  ۱۰ هزار شهید عشایری کشور گفت: همانگونه که بنیانگذار انقلاب، عشایر را از ذخائر انقلاب نام برد بحق آنان در آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله که در سرحدات مرزی کشور بودند به عنوان سپر اولیه با همان اسلحه و تفنگ های شخصی و شکاری خود و حتی بدون لباس رزم با لباس های محلی و عشایری خود از کیان کشور دفاع کردند.

سردار کهنسال در ادامه تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند گروه های عشایری اگر چه در آداب و عادات کمی با هم تفاوت دارند اما در اسلام همه گروه ها مشترک هستند و انسانهایی دلیر، شجاع، مهربان، فداکار و با صفا و صادق هستند.

او همچنین گفت: عشایر در تولید کشور سختی ها را تحمل می کنند و واقعا بدون حقه و نیرنگ و با اخلاص و راستگو هستند و قلبا طرفدار انقلاب و امام و رهبری هستند.

در این مراسم دکتر ریاست محترم سازمان عشایری کشور و دکتر ریاست فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و دکتر معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران سخنانی را ارائه کردند.

کنگره ملی یادواره ۱۰ هزار شهید عشایر خرداد ماه ۱۴۰۱ در استان چهارمحال و بختیاری  برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار