نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

از آه مظلوم باید ترسید/ صرف جابجایی پست مسئولان حق ادا نمی شود

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه از آه مظلوم باید ترسید، گفت: این استان مظلوم است و ناتوان است از اینکه از حق قانونی خود دفاع کند و لذا از نوشیدن آنچه مایه حیات است هم منع کردند.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۰۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانات حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز عید سعید فطر به شرح ذیل است:

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه اول نماز عید سعید فطر  در شهرکرد گفت:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ» این آیه شریفه در سوره مبارکه فجراست. من اول آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شما داشته باشم و تبریک عرض کنم این عید سعید و مبارک را.

این آیه شریفه آیه 14 سوره فجر است «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ»  بعد از این که یادآوری می‌شود در این سوره از عذاب سخت قوم عاد و عذاب سخت قوم ثمود و عذاب سخت فرعون بلافاصله خدا می‌فرماید «فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ» خداوند تازیانه عذاب را بر این‌ها و شلاق عذاب را بر این‌ها نازل کرد چرا؟ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ» خدا در کمین است.

با این مقدمه این را عرض کنم، عزیزان من امروز روز عید است بکوشیم ان‌شاءالله همه روزهایمان عید باشد، عید چه روزی است؟ امیرمومنان سلام الله علیه در نهج‌البلاغه در حکمت 428 می‌فرماید: « إِنَّمَا هُوَ عِيدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِيَامَهُ وَ شَكَرَ قِيَامَهُ» عید برای کسی است که خداوند اعمال او را بپذیرد هر کسی اعمالش پذیرفته شد امیرمؤمنان می‌فرماید آن روز برای او عید است، « وَ كُلُّ يَوْمٍ لَا يُعْصَى اللَّهُ فِيهِ فَهُوَ عِيدٌ » هر روزی که در آن معصیت نشود عید است.

می‌خواهم عرض کنم بکوشیم همه روزهایمان ان‌شاءالله عید باشد و اعمالمان مرضی رضای پروردگار باشد و گناه در آن‌ها صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در شهرکرد گفت:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

باز هم همین آیه شریفه «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ» را محور قرار می‌دهم و به یک نکته توجه می‌دهم؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ» همان‌طور که می‌دانید یعنی مردم مؤمنین و خداباوران بدانید خدا در کمین است آنی و لحظه‌ای از مرئا و منظر خدا دور نیستید خب اگر چنین است پس باید مراقب باشیم که خدای تبارک و تعالی از ما انتقام نگیرد خدا کجا بیش از همه‌جا انتقام می‌گیرد؟ حق خودش را؟ نه خدا حق خودش را بسیاری می‌بخشد اما حق مردم و حق دیگران را نمی‌بخشد.

امام صادق سلام الله علیه پیرامون همین آیه می فرماید «إنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرصادِ قَنطَرَةٌ على الصِّراطِ لا يَجُوزُها عبدٌ بِمَظلِمَةٍ» روی صراط یک پلی است که از او به هیچ‌وجه عبور نمی‌کند کسی که مظلمه به گردنش باشد. روز قیامت یک دسته هستند بیشترین حسرت را دارند آن‌ها چه کسانی هستند؟ آن‌هایی که با مظلمه و با ظلم به دیگران مال جمع کردند و حق دیگران را ضایع کردند، حق کاسبی را ضایع کردند حق اداره و حق تجارت و حق کارخانه و حق فرزندان را ضایع کردند و حقوق دیگران را رعایت نکردند و مال جمع کردند و بعد گذاشتند برای ورثه و مُردن و ورثه می‌آیند با این مال‌ها بهشت می‌خرند این مال‌ها را خرج طاعت خدا می‌کنند و روز قیامت این صاحب مال به شدت حسرت می‌خورد که من مال جمع کردم باید بروم جهنم و ورثه‌ام باید بروند بهشت چون با مال من طاعت خدا کردند این حسرت است، دقت کنیم ظلم به هیچ وجه و در هیچ جهتی نکنیم.

مهم‌تر از همه این‌ها امروز عزیزان من ظلم نسبت به انقلاب اسلامی است که همه مدیون آن هستیم، انقلاب از ما طلبکار است عزیزان من ما به انقلاب بدهکار هستیم نه طلبکار مسئولین به انقلاب بدهکارند نه طلبکار، انقلاب در راستای انقلاب انبیاء و بعثت رسولان است خداوند پیامبر که می‌فرستد تا انقلاب نبوی ایجاد کند می‌فرماید لقد من الله علی المومنین خدا منت می‌گذارد خدا طلبکار است پیغمبر طلبکار است انقلاب طلبکار است مؤمنین باید حق پیغمبر و حق انقلاب و حق این حرکت عظیم را ادا کنند خدا در کمین است تا ما مراقب باشیم.

مسئولین با صرف جابجا شدن پست‌ها حق ادا نمی‌شود، باید عزم و اراده پیامبری ایجاد شود و کار صورت بگیرد، حقوق مردم نباید پایمال شود همین جا یک جمله آخر را بگویم و تبیین و تفسیرش را هم بگذارم به عهده شنونده، این استان مظلوم است و توان دفاع از حق مسلم و قانونی خودش را ندارد و لذا او را از نوشیدن آنچه مایه حیات است هم منع کردند و مانع می‌شوند « اَعاذَن الله مِن شرور اَنفُسِنا و سَیّئات اَعمالِنا » گفته شده است از آه مظلوم و آن که پناهی جز ذات اقدس الهی ندارد باید ترسید پروردگار توفیق اجرای عدالت را عطا بفرما، به مردم و مسئولین در این نظام دینی توفیق حاکمیت بخشیدن به دین خدا و تأمین معاش و معاد مردم را عطا بفرما، توفیق اجرای منویات رهبری انقلاب را عطا بفرما، توفیق وحدت و همدلی و توفیق مقاومت در برابر طواغیت و مستکبران و دشمنان مکار را عطا بفرما، توفیق حفظ دستاوردهای ماه ضیافت و ماه روزه و صیام را به همه ما عطا بفرماید.

 

ارسال نظرات