خبرهای داغ:

پیام تسلیت سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان در پی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی

فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در پیام هایی جداگانه درگذشت عالم وارسته و معلم اخلاق آیت الله سید محمود ترابی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۵۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲

پیام تسلیت سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان در پی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ،سردار حميد دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان  و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان در پیام هایی جداگانه درگذشت عالم بصیر و انقلابی آیت الله سید محمود ترابی را تسلیت گفتند.متن این پیام ها بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی فقیه بصیر، آیت الله العظمی سید محمود ترابی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم مردم استان سمنان و به ویژه مردم شهید پرور دامغان تسلیت عرض می‌کنم.
ایشان از طلایه داران انقلاب و مروجان افکار تابناک امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در سال‌های متمادی بودند.
پرورش طلاب فاضل و احداث حوزه علمیه امام رضا علیه السلام در قم و حمایت از محرومان و اقامه عزا بر سالار شهیدان در ایام محرم و تقدیم فرزند شهیدش به اسلام از برگهای زرین و درخشان زندگی زاهدانه این فقیه والامقام است.
اینجانب درگذشت ایشان را به جامعه روحانیت استان سمنان و مردم شهید پرور دامغان تسلیت گفته و برای آن عزیز از دست رفته علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
سرتیپ دوم پاسدار حميد دامغانی
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان

در پیام حجت الاسلام حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان آمده است :

 بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
ارتحال ملکوتی عالم وارسته معلم اخلاق و مهذب نفوس حضرت آیت الله سید محمود ترابی که بیش از نیم قرن مردم شریف دامغان و حوزه های علمیه از فیض وجود مبارک ایشان بهره بردند تسلیت باد.
عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود.
امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد.
اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام ،حوزه های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و خصوصاً بیت مکرم تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
سید محسن حسینی دیباجی
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان سمنان

خاطر نشان می شود حاج سید محمود ترابی در 22 تیر 1319 شمسی دیده به جهان گشود. وی فرزند مرحوم حجت الاسلام حاج آقا سید حسین ترابی بود.
فرزندش سید محمد علی ترابی در سال 1363 شمسی در پانزده سالگی به شهادت رسید و ابوالشهید بودن افتخار دیگری در زندگی او محسوب می شد.
امامت جمعه دامغان، احداث حوزه علمیه در دامغان، مسجد میرزا داوودی، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه، احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم، ساخت مصلی از خدمات ماندگار این عالم دینی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها