مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

رسانه و هنر مهم ترین عناصر و نافذترین ابزارها در راستای جهاد تبیین است/ جشنواره نهم نماز و رسانه برگزار می شود

هوشمند با بیان اینکه در سال جاری در حوزه نماز ۱۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده است، گفت: رسانه و هنر یکی از مهم ترین عناصر و زبان ها و نافذترین ابزارها در راستای جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۰۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی نماز و رسانه، اظهار کرد: هشتمین جشنواره نماز و رسانه با استعانت از الطاف الهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات استان، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ستاد اقامه نماز استان در راستای نیل به اهداف فرهنگ غنی دین اسلام و توسعه و ترویج فرهنگ نماز برگزار شد. 

« علی هوشمند» با بیان اینکه محورهای این جشنواره شامل خبر، گزارش، مقاله، عکس، مصاحبه و  فضای مجازی بوده است، گفت:  این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ستاد اقامه نماز استان ایلام، ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،  خانه مطبوعات و رسانه های استان و خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی بیان کرد: نماز اول وقت، نماز جماعت، نماز و  جهش تولید، نماز، فرهنگ اسلامی و دینی، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و تحصیل، نماز و معنویت، نماز و اقتصاد مقاومتی، نماز و فضای مجازی، نماز و خانواده، نماز  و تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها از موضوعات این جشنواره بوده است.

هوشمند با بیان اینکه نهمین دوره جشنواره استانی نماز و رسانه در استان نیز در سال جاری برگزار می شود، افزود:  بیش از ۱۰۰ اثر در محورها و موضعات اعلامی در فراخوان به دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان ارسال شده که در نهایت ۲۰ اثر در این مراسم مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان ایلام  با اشاره  به اینکه در سال جاری در حوزه نماز ۱۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده است، ابراز کرد:  افق و اوج همه این برنامه های دوازده گانه تحت عنوان صلاه فجر در ایام الله دهه فجر خواهد بود که به این برنامه ها به صورت تجمیعی اجرا و  از فعالان عرصه نماز تجلیل خواهد شد.

وی  با بیان اینکه توسعه فرهنگ نورانی نماز، تشویق به تولید محتوای پیرامون نماز برای احیا این فریضه واجب الهی توسط اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اهداف برگزاری این برنامه هاست، گفت: با همکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در راستای جهاد تبیین  در استان تلاش شده و برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام می شود.

هوشمند در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین عناصر و  زبان ها و نافذترین ابزارها  در راستای جهاد تبیین رسانه و هنر است، خاطرنشان کرد: اقامه نماز یک تکلیف است و این رسالت عظیم بر دوش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است  که در این حوزه در راستای اقامه نماز  بیش از گذشته گام بردارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار