امام جمعه زرند

دریادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز دبیرستان کوثرزرند گفت

وجود 9 شهید فرهنگی و147 شهید دانش آموز درشهرستان زرند نشان از بالندگی و وجود تفکر انقلابی و جهادی در دستگاه تعلیم و تربیت است
کد خبر: ۹۴۲۷۴۵۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :حجت الاسلام شجاعی امام جمعه شهرستان زرنددریادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز دبیرستان دخترانه کوثرکه همزمان با ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام ) و با حضورمسؤلان محلی ، معاون پرورشی ، تربیت بدنی و سلامت ، جمعی ازکارکنان حوزه ستادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند و خانواده معظم شهدادر این آموزشگاه برگزار شده بود، گفت: وجود 9 شهید فرهنگی و147 شهید دانش آموز درشهرستان زرند نشان از بالندگی و وجود تفکر انقلابی و جهادی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

 وی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس شهیدان را شخصیت هایی پاک و عاشق خدا و سرزمین ایران اسلامی عنوان نمود که از جان و وجود و هستی خود گذشتند.

امام جمعه زرند با اشاره به آیات وکلام نورانی قرآن کریم، افزود : جایگاه ویژه و بلند شهید و شهادت به عنوان روزی خورندگان درگاه الهی نشان از مقام رفیع آنان در نزد خداوند متعال دارد. و بهترین مرگ، شهادت در راه خداست و شهدا انسانهای وارسته ای هستند که جان و وجود و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با خدای خود معامله کردند.

حجت الاسلام مهدی شجاعی ،معلمان شهید را مجاهدانی دانست که در راه توسعه فرهنگ، تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرزندان جامعه تلاش نموده و در این مسیر از جان و دل همراه و همگام بوده اند.

وی در پایان سخنان خود،افزود : مهمترین رکن کار در آموزش و پرورش، تبیین و ترویج فرهنگ معارف دینی و روحیه جهاد و ازخودگذشتگی در بین دانش‌آموزان است و مادامیکه در این وادی گام بداریم قطعا دانش‌آموزانی انقلابی، بصیر و هوشیار خواهیم داشت.

گفتنی است اجرای سرود توسط دانش آموزان ، مداحی ، روایتگری و برپایی نمایشگاه عکس شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  لازم به ذکر است : همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام ) یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در دبستان شهیده صدیقه رودباری منطقه بها آباد شهرستان زرند در فضایی آکنده از معنویت، به همت مدیر ، معاونان دبستان شهیده صدیقه رودباری منطقه بها آباد و با مشارکت بسیج ، کانون فرهنگی و هنری سلطان زاده و خانواده معظم شهدا ، برگزار شد.

                                          خبرنگار :غلام رضا نورالدینی روابط عمومی آموزش وپرورش زرند

ارسال نظرات
آخرین اخبار