خبرهای داغ:
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان خبر داد

اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در استان همدان

همدان-مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان از اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۰۲
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی از وزارت صمت شروع شده است، اظهار کرد: این طرح در ابتدای کار به حوزه لوازم یدکی خودرو اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در طرح مبارزه با کالای قاچاق لوازم یدکی خودرو به عنوان یکی از چهار استان پایلوت اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: در قالب این طرح به طور مستمر و هفتگی رصد و پایش می‌شود در این راستا حدود ۱۲۱ بازرسی در ۲۴ گشت مشترک انجام شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح علاوه بر شناسائی کالای تقلبی و قاچاق نتایج مثبت اقتصادی هم در بر دارد، تصریح کرد: فرصت‌های شغلی مناسب برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌شود.

وی امنیت و عدم آسیب هموطنان در تصادفات به دلیل کیفیت نامطلوب و قطعات نامرغوب را از اهداف مهم اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو دانست و ادامه داد: اجرای این طرح با اولویت تعیین شده در کاهش آثار زیان‌بار کالای قاچاق بسیار موثر است که با جدیت از سوی سازمان صمت استان پیگیری خواهد شد.

شانیان با بیان اینکه این مسئله در منویات مقام معظم رهبری بسیار تاکید شده که مبارزات بدون هیچ ملاحظه در حوزه قاچاق صورت گیرد، افزود: در صورت تحقق این هدف در بحث مبارزه با کالای قاچاق بسیاری از معضلات اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه چگونه کالای اصلی و جعلی را استعلام کنیم راه‌های مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌های مختلف و سایت جامع تجارت برای این کار وجود دارد و نیز علاوه بر آن هموطنان با کد دستوری #۷۷۷۷*۴* می‌توانند استعلام کالای خود را داشته و از جعلی و یا اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار