خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

ثمره حفظ دین و نظام اسلامی به برکت صلح امام حسن(ع) بود

حجت الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: ثمره حفظ دین و نظام اسلامی به برکت صلح امام حسن(ع) بود.
کد خبر: ۹۴۲۶۷۴۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

قزوین_حجت الاسلام حسن شجاعی مهر، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در زمینه مولفه‌های حلم، علم و اخلاق دارای جایگاه ویژه ای در اسلام و اهل بیت(ع) است. به گونه ای که این امام بزرگوار در دامان پیامبر مهربانی رشد کرد و اخلاق نبوی و علوی را از ایشان اموخت.
 
وی در ادامه افزود: بنابراین از سیره امام حسن مجتبی(ع) به ویژه سه خصیصه بارز حلم، علم و اخلاق می توان به عنوان الگوی کامل در حیطه اخلاق اسلامی بهره برد. کرامت و بخشندگی از دیگر خصائص این امام همام است. بنا به روایات بخشش‌های کریمانه به نیازمندان و کمک به دیگران، صدقه دادن اموال خود به مستمندان از کرامت‌های امام حسن مجتبی(ع) است.
 
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) عنوان کرد: توجه فراوان حضرت به عبادت و ۳۰ بار حضور در مراسم حج اهمیت ایشان را در باب عبادت و ذکر الهی متذکر می‌شود. امام حسن(ع) بعد از رحلت پیامبر و شهادت مادر بزرگوارشان در کنار پدر بزرگوارشان به عنوان یک عنصر فعال اجتماعی در کلیه عرصه‌ها به ویژه عرصه نظامی و نبرد با مشرکین به عنوان یکی از فرماندهان اصلی و تاثیرگذار حضور داشت.

حجت الاسلام شجاعی مهر یادآور شد: بعد از امامت خلافت گونه امیرالمومنین در مدت کوتاه یک سال، تمام مشکلات و گرفتاری‌های زمان خلفا که بر اثر بی کفایتی خواص و جنگ‌های زمان امیرالمومنین، به دوران امام حسن(ع) منتقل شد و امام به دلیل عدم همراهی خواص و شیعیان آن زمان مجبور به سکوت و پذیرش صلح شد.
 
وی خاطر نشان کرد: پذیرش صلح سرمنشا مشکلات بسیاری از جمله سوء قصد به جان مبارک حضرت توسط همسر ملعون و خیانتکار ایشان شد. از جمله آن توهین جعده به امیرالمومنین در محضر فرزند گرامی ایشان بود. امام حسن(ع)  با تحمل این سختی ها، به جایگاه والای ولایت بر مسلمین رسید که این جایگاه زمینه ساز قیام هایی برای احیا دین به ویژه واقعه عاشورا و حرکت عظیم امام حسین(ع) شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، در پایان گفت: ثمره حفظ دین و نظام اسلامی به برکت صلح امام حسن(ع) بود. ایشان به یکی از صحابی خود به نام جناده عرض کردند: " جناده همیشه خودت را در دنیا مانند یک مسافر بدان و آماده سفر باش و برای این سفر طولانی آخرت توشه‌ای به همراه داشته باش و از آن غافل نشو".

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار