خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

پویایی آموزش و پرورش انگیزه دانش آموزان را در فراگیری علم و دانش افزایش می دهد

اعلایی عنوان کرد: پویایی آموزش و پرورش می تواند انگیزه را برای دانش آموزان در فراگیری علم و دانش افزایش دهد.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۷۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شورای آموزش و پرورش، به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور مسوولان آموزش و پرورش استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

اعلایی در این جلسه بیان کرد: به نظر می رسد نظام آموزشی ما در شرایطی است که نیازمند تغییرات فرایندی در مسیر خود می‌باشد. ما در کشور منابع قابل توجهی را صرف آموزش و پرورش می کنیم که اگر بخواهیم با نگاه هزینه منفعتی به آن نگاه کنیم شاید کارکرد این مجموعه برای پرورش انسان های فرهیخته تر در جامعه مناسب نخواهد بود.

استاندار قزوین اظهار کرد: بسیاری از مقولات اجتماعی و اقتصادی ما متاثر از نظام آموزشی است که با آن مواجه هستیم که این فرایند موجب نارضایتی اولیا و دانش آموزان بوده و خروجی خوبی از آن حاصل نمی شود.

اعلایی عنوان کرد: باید آموزش و پرورش به سمتی برود که انسان های متفکر و اندیشه ورز در آن پرورش یابند که ما در یک دور معیوب و کلیشه ای قرار گرفته ایم که اگر بنا باشد اقدام مناسبی نداشته باشیم این امر منتج به خروجی مناسبی نخواهد شد.

وی افزود: چنانچه نطام آموزشی کشور علاقمند به ایجاد فضای آموزشی مناسب باشد ما آمادگی داریم که در این زمینه همکاری نماییم. چرا که معلمان و فرهنگیان متعهد و انسان های فرهیخته ای در استان وجود دارند که معتقد هستند می توانند اقدامات برجسته ای در آموزش و پرورش داشته باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: جای خالی پرورش به ویژه در حوزه ابتدایی در کشور به شدت احساس می شود که این پرورش به معنای مسوولیت پذیر بودن افراد است. در حالی که دنیا فضای رقابت را حذف می کند ما در حال گسترش رقابت و استرس در جامعه هستیم.

اعلایی یادآور شد: مناسب است به جای انتشار زندگی معلمان موفق، از این معلمان بخواهیم تا تجربیات خود را در حوزه آموزش و پرورش ارایه داده و عملی نمایند چرا که باید برای فرزندان این مرز و بوم برنامه ریزی کرد و استفاده از تجربیات معلمان موفق می تواند الگوی عملی خوبی در حوزه آموزش و پرورش باشد.

وی اضافه کرد: باید به پیشکسوتان توجه ویژه تری داشت معلمانی که مفاخر بزرگی را از استان بعنوان ستارگان کشور پرورش دادند. انسداد در پرورش رجایی ها در استان به وجود نیامده و همان معلمان می توانند با ایجاد فضای مناسب، همچنان مفاخر بزرگی را به جهان معرفی نمایند.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه بیان کرد: برآوردن حوائج معلمان، وظیفه ذاتی حاکمیت است و لذا باید به مباحث آموزشی بپردازیم و قطعا حاکمیت و دولت به دنبال این است که همه نیازهای اقشار جامعه را فراهم نماید. همه اقشار در جامعه نقش دارند.

وی افزود: برای افراد بازمانده از تحصیل اقدامات خوبی انجام شده و درخواست ما پیگیری جدی جهت بررسی این موضوع است که چرا خانواده ها مانع تحصیل فرزندان خود می شوند.

اعلایی گفت: پویایی آموزش و پرورش می تواند انگیزه را برای دانش آموزان در فراگیری علم و دانش افزایش دهد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار