خبرهای داغ:
آیت‌الله طه‌محمدی:

امام حسن (ع) الگو و حجت قهرمان در سیاست‌گذاری، عقلانیت، علم و دین بود

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسن(ع) الگو و حجت قهرمان در سیاست‌گذاری، عقلانیت، علم و دین بود و اگر مهار قهرمانانه معاویه توسط امام حسن(ع) نبود دین به کلی دستخوش تحریف یا نابودی می‌شد.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۴۳
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) تیپ انصارالحسین(ع) با تبیین نقش امام حسن(ع) در تداوم و  تثبیت اسلام ناب محمدی(ص) اظهار کرد: اگر امام حسن(ع) نبود قیام امام حسین(ع) هم نبود و امروز اثری از اسلام ناب نبود.

وی افزود: امام حسین(ع) پیروز همه میدان‌ها در عصر خود بودند؛ از میدان مواجهه با حاکمیت ظلم معاویه تا میدان‌های سیاست و علم و رهبری جامعه اسلام و هر چه داریم به برکت مجاهدت و عظمت امام حسن(ع) است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) الگو و حجت قهرمان در سیاست‌گذاری، عقلانیت، علم و دین بود و اگر مهار قهرمانانه معاویه توسط امام حسن(ع) نبود دین به کلی دستخوش تحریف یا نابودی می‌شد.

وی اظهار داشت: امام حسن(ع) با پذیرش هوشمندانه صلح معاویه سپر بلای دین خدا شد و بعدها همین صبر و هوشمندی ایشان مورد طعنه برخی یاران قرار گرفت به گونه‌ای که ایشان در غربت و مظلومیتی بالاتر از مظلومیت امام حسین(ع) قرار گرفت.

محمدی همچنین به جایگاه رفیع شهیدان نزد خداوند متعال اشاره و بیان کرد: بالاترین بهای خون شهید نظر کردن او به وجه الله است و در حقیقت این لحظه مواجهه با وجه الهی باشکوه‌ترین لحظه برای مقام شهید است.

وی وصال الهی را بالاترین انگیزه مقربان الهی و شهدا دانست و گفت: برای وصال الهی و رسیدن به مقام عبودیت، دو بال معرفت و تقوا نیاز است و هر قدر انسان این دو بال را به خود برگیرد با سرعت بیشتری به سمت خدا بالا می‌رود.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه فلسفه روزه‌داری و ماه رمضان را نیز قرب و اوج گرفتن به سمت وجه الله دانست و گفت: این فلسفه در صورتی محقق می‌شود که همه اعضا و جوارح بدن روزه‌دار باشند نه فقط شکم.

وی افزود: آن روزه‌ای که برای انسان منشأ برکات است، روزه‌ای است که حتی خون انسان، قلب انسان و رگ‌های انسان، روزه بوده و خدا را ستایش کنند.

محمدی با بیان اینکه عاقلانه‌ترین کارها برای انسان مؤمن زیرک، پالایش نفس و تجزیه قلب از گناهان است، گفت: بهترین کار در ماه مبارک رمضان، بیداری انسان و فاصله گرفتن از گناه و سرگرمی‌های بیهوده است.

وی بالاترین خسارت انسان را از دست دادن فرصت‌ها برای اصلاح نفس دانست و گفت:  چرا انسان سرنوشت خود را به گونه‌ای رقم می‌زند که خود را ذلیل و جهنمی کند و در آیات و روایات داریم که انسان گنهکار، هیزم آتش جهنم است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر اهمیت و نقش استغفار در تعالی روحی و معنوی انسان اظهار داشت: بهترین راه تعالی به سمت خدا و استجاب دعاها این است که انسان به درگاه الهی خاضعانه گناه خودش را به گردن بگیرد و به فکر بیداری و اصلاح خودش باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار