خبرهای داغ:

طرح محلات اسلامی در 300 محله استان سمنان اجرایی می شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: طرح محلات اسلامی در 300 محله استان سمنان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۲۶۰۶۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

سردار حمید دامغانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در سمنان در حاشیه سرکشی از محله های اسلامی شهرستان سمنان اظهار داشت: هدف از ایجاد محله‌های اسلامی در سطح شهر افزایش سطح کیفی خدماتی نظیر فرهنگی، سلامت، ورزشی، تربیت، فضاسازی و... که قطعا با مطالبه‌گری مردم محله محقق می‌شود.

وی افزود: اهداف بیان شده با ورود دستگاه های اجرایی به عرصه‌های یاد شده(شهرداری - دستگاه‌های قضایی و...) تسهیلاتی را نیز برای خدمت‌رسانی بهتر و بهره‌وری بالاتر از سطح رفاهی مردم کم‌برخوردار در حاشیه‌ها فراهم خواهند کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: این طرح در سال‌های اخیر توسط قرارگاه شهید شاطری اجرا شده که به صورت محدود فعالیت کرده و برکات زیادی را به همراه داشته است.

سردار دامغانی عنوان کرد: طرح محلات اسلامی از اقدامات شایسته و قابل تقدیری است که در استان سمنان به صورت خودجوش جهت انجام بهتر و رسیدگی به امور و مشکلات محله های کم برخوردار و حاشیه نشین ایجاد شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان در ادامه ابراز کرد: این طرح با همکاری وحمایت شورای محله و بهره گیری از ظرفیت خیرین و عموم مردم در هرمحل  جهت حل امور عمرانی، سلامت و فرهنگی وتربیتی محلات کم برخوردار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه طرح محلات اسلامی از موفقیت های بسیاری در طی این سال ها برخوردار بوده است، افزود: طی سال های اخیر وضمن بازدید مسئولان کشوری از اقدامات عملی انجام گرفته در این راستا، طرح مزبور تحت همین عنوان در سطح کشوری نیز ابلاغ شده است.

دامغانی با بیان اینکه این طرح از ۳۰محله آغاز و به ۳۰۰ محله افزایش یافته است، اظهار کرد: در سال جدید و به جهت توسعه این طرح در تلاش هستیم تا مشکلات گذشته مرتفع و ابعاد این طرح گسترش یابد و بستری جهت مطالبه عمومی و ورود دستگاههای اجرایی برای رسیدگی به امور محوله شود.

وی در نهایت از همگامی سپاه و بسیج جهت اجرای بهتر این طرح خبرداد و بیان کرد: این حرکت بسیج گونه و خود جوش مردمی قطعا تحت حمایت سپاه قرار دارد، تا انجام مسائل و مشکلات که از ظرفیت شورای محل خارج است، تسهیل شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: برنامه سپاه جهت پشتیبانی از توانمندسازی شوراهای محله های اسلامی در سال جاری از راهبردهای محوری است که با جدیت دنبال می شود.

سردار دامغانی خاطرنشان کرد: توانمندسازی افرادی که به مهارت نیاز دارند نیز از دیگر برنامه های این طرح است که در کارگاه های اشتغال زایی برای بهره وری بیشتر در محلات هدف گذاری شده است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار