خبرهای داغ:
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین؛

ارایه خدمات وابسته به دریافت سه دز واکسن شهروندان می باشد

 کبیری عنوان کرد: آنچه جزو مصوبات ستاد کرونای کشور است، این نکته مهم است که حتما سه دز واکسن برای ارایه خدمات به شهروندان لحاظ می شود.
کد خبر: ۹۴۲۶۰۴۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ستاد مقابله با کرونا استان قزوین به ریاست ابوالقاسم کبیری سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

 

کبیری در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: مناسب است در ایامی همچون میلاد و یا شهادت ائمه معصومین(ع)، در مورد زندگی، اهداف، ویژگی های بارز شخصیتی آنها مطالعاتی داشته باشیم و آنها را با دیگران به اشتراک گذاشته و خود نیز عامل به عمل باشیم. 

 

وی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در طول زندگی خود سه بار به طور کامل زندگی خود را وقف فقرا کرده و کرامات ایشان شامل حال اقشار ضعیف جامعه بود. 

 

کبیری اظهار کرد: علیرغم اینکه مشکلات زیادی در کشور داشتیم اما در سطح جهان جزو کشورهای پیشرو در مقابله با بیماری کرونا هستیم. 

 

سرپرست معاونت سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: سه روز است که در استان آمار فوتی وجود ندارد و آمار ابتلا نیز رو به کاهش است که برای ما این امر نویدبخش است. اما در شرایط عدم اطمینان به سر می بریم چرا که هنوز مشخص نیست چه عواملی در انتشار چنین ویروسی وجود دارد و آنچه مسلم است و جزو مصوبات ستاد کرونای کشور است، این نکته مورد تاکید می باشد که حتما سه دز واکسن برای ارایه خدمات به شهروندان لحاظ می شود.

 

وی افزود: همچنین پایش همه گیری کرونا در گروهها و بخش های مختلف همچون حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها، اصناف و غیره باید انجام شده و به ستاد کرونا ابلاغ شود. 

 

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: در بحث فروش بلیط ها اگر تا ۱۵ اردیبهشت، مجموعه های فروش بلیط برنامه های جمعی همچون تئاتر، ورزش، کنسرت، هواپیما، قطار و غیره اگر به سامانه متصل نشوند سه برابر درآمد حاصله از فروش بلیط ها که برخلاف مصوبات ستاد کرونا بوده توسط تعزیرات حکومتی از آنها اخذ می شود.‌ 

 

کبیری عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، که نوع رفتار خاصی را می طلبد در کشور مقرر شد طرح جامعی برای مقابله با کرونا اجرا شود که در همین راستا، پیشنهادات مجموعه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی اضافه کرد: در بحث اتباع خارجی و موج همه گیری بیماری سرخک، مجموعه هایی که مراکز جمعیتی اتباع بیگانه است رصد شود و اقدامات واکسیناسیون سرخک و سایر اقدامات بهداشتی در اولویت اول انجام شود. 

 

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه افزود: با توجه به برنامه های ویژه شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس با رعایت نکته اساسی تناسب جمعیت و مکان برگزار می شود و راهپیمایی روز قدس به دلیل حضور مردم در فضای باز با اولویت استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود. 

 

کبیری عنوان کرد: به دلیل اینکه روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با حجم زیادی از مسافرت مواجه می شویم از هم اکنون تدابیر لازم جهت فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی اندیشیده شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: بازدیدها در آموزش و پرورش با شدت بیشتری انجام شود. آمارهای کرونای امروز، مربوط به پیش از بازگشایی مدارس است اما از این پس که امتحانات آغاز خواهد شد و دانش آموزان باید مدت زمان بیشتری در مدرسه حضور یابند لذا نیازمند تمهیدات ویژه از سوی آموزش و پرورش است.

 

کبیری ضمن تقدیر از اصناف عنوان کرد: مردم باید به وضعیت فعلی اکتفا نکرده و همچنان با جدیت بیشتری شرایط خاص کرونایی را رعایت نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار