خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان البرز در محفل انس با قرآن کریم فرزندان پایور سپاه شهرستان البرز؛

مطالعه قرآن، آگاهی بخشی از شئونات تربیت اسلامی را در بردارد

سرهنگ طاهرخانی در جمع پایوران این ناحیه بیان کرد: یکی از امتیازات و ویژگی‌های قرآن کریم این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان در رده های مختلف سنی، از خردسال تا کهن سال است.
کد خبر: ۹۴۲۵۶۳۳
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

قزوین، به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محفل انس با قرآن کریم که با حضور قاریان و حافظان خردسال و نوجوان فرزندان پایور و قاریان برتر استان برگزار شد.

سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در جمع پایوران این ناحیه بیان کرد: یکی از امتیازات و ویژگی‌های قرآن کریم این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان در رده های مختلف سنی، از خردسال تا کهن سال است.

وی گفت: گاه این وظیفۀ خطیر یعنی «تربیت» را به صورت مستقیم و گاه به صورت غیر مستقیم بیان کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان البرز اطهار کرد: از بخش های مهم تربیت، تربیت فرزندان است که قرآن در سوره های متعدد و در ضمن بیان سرگذشت انبیا و فرزندان آنان (حضرت نوح، ابراهیم، یعقوب، یوسف و…) به مسائل تربیتی فرزند (اهمیت، محور ها، شیوه ها)  آگاهی داده است.

سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: اسلام شخصیت آینده کودک را مرهون تربیت و پرورش و مراقبت پدر و مادر می‌داند و برای تمام لحظات زندگی و دوران عمر افراد، دستورات خاص و مقررات ویژه ای دارد. یکی از مسائل مطرح شده در اسلام، مسئله وظایف والدین در تربیت فرزندان است که در نظر قرآن جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: باید به معانی و مفاهیم قرآن در کنار خواندن قران توجه کرد تا قران در زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری شود.

در پایان این مراسم معنوی از قاریان و حافظان خردسال و نوجوان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار