مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع):

مردم ایلام با دست خالی جنگ را اداره کردند/ برای محروم بودن استان ایلام پایانی قائل باشیم

مراسم گرامیداشت سالگرد سرباز ولایت سردار«حاج محمد کرمی راد» فرمانده لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع) در دوران ۸ سال دفاع مقدس، امروز در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۱۰
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) در مراسم بزرگداشت و اولین سالگرد سرباز ولایت، سردار «حاج محمد کرمی راد» که با حضور مردم، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، کارکنان نیروهای مسلح و خانواده سردار کرمی راد برگزار شد: در سال ۱۳۶۵ تیپ ۱۴ امیرالمؤمنین به لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین ارتقا یافت، ایلام با استان‌های چند میلیونی رقابت کرد و تیپش را به لشگر ارتقا داد و این ظرفیت و توانمندی و اثبات این حقیقت است که ایلام مستعد است، ظرفیت دارد، درجه یک است، مدال دارد.

سردار« الله نور نورالهی» گفت: بی جهت نیست اولین سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف سفر به استان ایلام بود، تعریف ها و توصیف هایی که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندر کاران کنگره ملی شهدای استان از ایلام داشتند، بی جهت نیست.

وی افزود: این رقابت ایلام و تبدیل تیپ به لشگر در مقایسه با استان‌های چند میلیونی، یعنی توانمدی و اثبات این حقیقت که ایلام و مردمان و نیروهای ایلام مستعدند و دانش و تخصص دارند و نباید ایلام علی الدوام این واژه محرومیت را به یدک بکشد.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: این استان که در  شرایط سخت رقابت توانست شاهکار کند و خودش را از نظر توانمندی اثبات کند، امروز هم باید برای موضوع محروم بودن این استان پایانی قائل باشیم.

سردار نورالهی یادآور شد: نباید استانی که با جمعیت ۳۷۸ هزار نفر جمعیت توانست لشگر تشکیل دهد و جنگ را اداره کند امروز باز هم شاهد محرومیت آن باشیم.

وی بیان کرد: هر جا که سرمایه و ثروت و زمین و مرتع باشد و انسان های باعرضه داشته باشد نباید محروم باشد و این مستلزم آن است که به کسانی که دانش و تخصص و جرات و ریسک مدیریت دارند میدان بدهید.

سردار نوراللهی ابراز کرد: لشگر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع) امروز هم سیر تکاملی خود را طی می کند و در شرایط فعلی که ساختارها محدود شدند یکی از قوی ترین تیپهای کشور است، به گواهی و ارزش گذاری نیروی زمینی سپاه این تیپ در رتبه اول و دوم در ماموریت‌ها و در ارزشیابی مختلف تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش سردار «محمد کرمی راد» از فرماندهان لشگر ۱۱ امیرالمومنین(ع) یک نقش برجسته بود، او شخصیتی متواضع داشت و با همدلی و اخوت در کنار دیگران در سال‌های دفاع مقدس از کشور دفاع کرد و امروز اگر بعد از گذشت سال ها مردم ایلام با قدرشناسی به تکریم او می پردازند به خاطر این است که خدمتگزار بودند.

ارسال نظرات