در مراسم وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها بیان شد؛

ام المومنین تمام ثروت خود را برای ترویج اسلام هزینه کرد

مراسم سوگواری وفات جانسوز حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در دبیرستان های دخترانه ابرار و خدیجه وردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۱۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها، امام جمعه وردنجان با حضور در دبیرستان های دخترانه ابرار و خدیجه این شهر به بیان پخشی از فضایل  ام المومنین، این بانوی بزرگوار پرداخت.

حجت الاسلام علی محمدی، گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در زمان خود زنی با اعتبار، ثروتمندترین فرد در عربستان و در عین حال سرشناس‌ترین بانو آن زمان بودند و مثل مانندی نداشت.

امام جمعه وردنجان ادامه داد: پس از اینکه واقعه ی غار حرا و مبعوث شدن پیامبر اکرم  به رسالت، اولین بانوی با کرامتی بود به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل از پیامبر اعظم  صلی الله علیه وآله وسلم برای ترویج دین مبین اسلام حمایت کردند.

 وی اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به دین اسلام که توسط نبی گرامی اسلام  معرفی شد ایمان آوردند و پای اعتقاد به دین مبین اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ایستادند، همین امر سبب شد برخورد مردم در آن زمان با ایشان تغییر کند.

حجت الاسلام محمدی افزود: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها تمام ثروت خود را در راه رضای خدا و برای دین اسلام و در راه همراهی با پیامبر اعظم  صلی الله علیه وآله وسلم هزینه کردند، ولی هنگامی که دستشان از ثروت خالی شد توسط سایر زنان غیر مسلمان مورد تمسخر قرار گرفتند، کار به جایی رسیده بود که در زمان ولادت با سعادت سبب خلقت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زنان شهر حاضر به کمک به ایشان نشدند تا اینکه زنان آسمانی به یاری آن حضرت شتافتند.

امام جمعه وردنجان ادامه داد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بانوی عالمه ای بود که به تمام ارزش‌های اسلامی و دینی اعتقاد داشتند و به تمام دستورات عمل کرد.

حجت الاسلام محمدی افزود: مقام و شخصیت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها با معیارهای عادی قابل سنجش نیست و چنان عظیم است که بارها سلام خاص پروردگار توسط جبرئیل، امین وحی الهی به ایشان رسیده است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها پیشتازترین فرد در پذیرش اسلام بود و اولین زنی بود که همراه رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، نماز خواند و خدا را پرستش کرد و همچنین نخستین بانویی است که دست بیعت با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم داد و قهرمانانه پیمان بست که از حق آن حضرت دفاع کند و در برابر حق استقامت ورزد و همچنین از حقوق طبیعی و انسانی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در برابر دشمنان متعصب و مستبد دفاع کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار