امام جمعه لردگان:

حضرت خدیجه (س) زنی است که اسلام بر ستون غیرت او استوار مانده است

امام جمعه لردگان گفت : حضرت خدیجه (سلام الله علیها) زنی است که اسلام بر ستون غیرت او استوار مانده است.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۲۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ، حجت الاسلام یدالله رحمانی در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان با تسلیت سالروز شهادت حضرت خدیجه (سلام الله علیها) گفت: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) 68 سال قبل از هجرت بدنیا آمد ، خانواده ای که خدیجه را پرورش داد، از نظر شرافت خانوادگی و نسبت های خویشاوندی، در شمار بزرگترین قبیله های عرب جای داشت  و در همه ی حجاز نفوذ داشت  و از قبیله هاشم بودند.

رحمانی اضافه کرد:  حضرت خدیجه (سلام الله علیها)قبل از ازدواج با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز زنی یکتاپرست بود و اعمال مشرکان را پیروی نمی کرد  و تنها زنی است که خداوند به او سلام  رسانده و به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) از جانب خداوند وحی شده که سلام مرا به خدیجه برسان.

وی ادامه داد : ثروت حضرت خدیجه (سلام الله علیها) برای بقاء دین الهی تاثیر زیادی داشت و حتی د ربرهه ای از زمان اگر ثروت این بانوی بزرگ نبود شاید چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

رحمانی افزود : چونکه درآمد حضرت خدیجه (سلام الله علیها) پاک و طاهر بود به این خاطر برای بقای دین اسلام خرج شد، در حالی که مال ناپاک نمی تواند در راه خیر هزینه شود.

روضه خوانی و مداحی  از دیگر برنامه های این مراسم همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت خدیجه سلام الله علیها در سپاه ناحیه لردگان بود.

ارسال نظرات