همزمان با کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری؛

نمایشگاه توانمندی های عشایر برپا می شود

نمایشگاه توانمندی های عشایر همزمان با برگزاری کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری، برپا می شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۰۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست تخصصی کمیته امور نمایشگاهی و غرفه های کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور در اداره کل امور عشایر استان برگزار شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی در این نشست،  برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری را بزرگترین رخداد فرهنگی در سطح ملی و فراملی کشور در آغاز قرن جدید عنوان کرد.

ایزدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، اظهار داشت: یکی از اهداف کنگره تبیین خدمات جمهوری اسلامی و نظام در مناطق محروم و عشایری کشور در راستای شعار کنگره «ده هزار شهید_ ده هزار خدمت» می باشد.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 10 هزار خدمت به یاد و نام شهدای عشایر در صعب العبور ترین و دور افتاده ترین مناطق استان انجام شده است و در دورترین مناطق عشایری استان خدمات امور عشایر و نظام جمهوری اسلامی مشهود است.

ایزدی با اشاره به رویکردهای فرهنگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تقویت وحدت اقوام و مذاهب کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور، تاکید کرد: هویت بخشی به جامعه عشایر، معرفی شهدای مظلوم جامعه عشایری و استفاده از تمام ظرفیت ها برای خدمت به عشایر از جمله اهداف برگزاری کنگره می باشد.

حسین پور، مدیر کل امور عشایر استان نیز در این نشست از برنامه ریزی در خصوص برپایی غرفه و نمایشگاه معرفی عشایر استان های مختلف کشور در کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور خبرداد.

وی معرفی ایلات و عشایر، افتتاح کارخانه و طرح های خدمت رسانی، حضور معتمدین و بزرگان ایلات و طوایف را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در زمان برگزاری کنگره اعلام کرد.

گفتنی است؛ کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور در پایان اردیبهشت سالجاری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار