خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خبر داد:

۷ جشنواره هنری در سال ۱۴۰۱ برگزار می شود/ ساده‌زیستی و ولایتمداری از مولفه های شخصیتی شهید سید مرتضی آوینی است

سید جواد خسروی گفت: ۷ جشنواره با موضوع هنرهای تجسمی، عکس، فیلم، نمایش، خوشنویسی و همچنین شعر و داستان در سال‌جاری برگزار خواهد شد. ساده‌زیستی، شجاعت و ولایتمداری از خصائص ویژه شهید سید مرتضی آوینی است.
کد خبر: ۹۴۲۴۴۶۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سید جواد خسروی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با حضور در مجموعه خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ را به دلیل تقارن آن با روز شهادت سید شهیدان اهل قلم،"شهید مرتضی آوینی" تا کنون روز هنر انقلاب اسلامی نامیده اند.

وی با اشاره به شاخصه های اخلاقی شهید مرتضی آوینی گفت: ساده‌زیستی، شجاعت، عشق به شهادت، احیاء فرهنگ اسلامی، کم توقع بودن و دوست‌دار رهبر انقلاب اسلامی و ولایتمداری از خصائص ویژه این شهید بزرگوار است آنچنان که مقام معظم رهبری در مراسم تشییع این شهید بزرگوار خود را بزرگ ترین داغدار این واقعه تلخ می‌دانستند.
 
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان های شهدا و امام راحل در روز شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۸:۳۰ صبح در گلزار شهدای قزوین نخستین برنامه این هفته برگزار می‌شود. همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، دیدار با فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است.

وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته، می‌توان به تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان حائز رتبه‌های برتر کشوری اشاره کرد. برگزاری محفل شعر با حضور هنرمندان عزیز استان در این ایام برگزار می‌شود و اکران فیلم «موقعیت مهدی» برای هنرمندان عزیز استان تدارک دیده شده است.

خسروی در ادامه یادآور شد: بسیج هنرمندان قزوین دارای ۸ کانون و ۱۰ انجمن در سطح استان است که در تمامی شهرستان های استان قزوین فعال هستند. این انجمن‌ها در عرصه‌های شعر، داستان، سرود، نمایش، فیلم، عکس، هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج هنرمندان در پایان ضمن بیان برنامه های این بخش در سال جدید گفت: امسال ۷ جشنواره با موضوع هنرهای تجسمی، عکس، فیلم، نمایش، خوشنویسی و همچنین شعر و داستان برگزار خواهد شد. امید است با همکاری هنرمندان و دست‌اندرکاران حیطه هنر این خدمات در عرصه هنر انقلاب اسلامی در سال جدید مستمر باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار