به یاد شهدا؛

محفل انس باقرآن در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام

همزمان با ماه ضیافت الهی، محفل انس با قرآن کریم به یاد شهدا در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۴۲۱۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل نورانی انس با قرآن کریم با برنامه تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز و سخنرانی دکتر احمدرضا بسیج، استاد دانشگاه و رئیس بسیج اساتید استان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

دکتر احمد رضا بسیج در این محفل قرآنی گفت: انسان سه واقعیت وجودی دارد که جنبه ترسیمی، تفسیری و تجسیمی است.

وی افزود: جنبه ترسیمی وجود انسان همان فطرت ماست و خداوند معمار هستی است که  آفرینش انسان را مهندسی کرده است.

استاد دانشگاه ادامه داد: اهلبیت علیهم السلام جنبه تجسیمی انسان هستند و از نظر قرآن کریم انسان کسی است که وجودش آمیخته با کلام وحی و الگوگرفته از سیره معصومین علیهم السلام باشد.

دکتر بسیج خاطرنشان کرد: صراط مستقیم در وجود و درون ماست که باید صفات خداوندی مانند رحمانیت، رحیم بودن و علیم بودن و ... در ما تجلی کند.

وی  با تأکید بر اهمیت انس با قرآن در دنیا بویژه ماه مبارک رمضان و بازخواست این کتاب آسمانی در عالم بزرخ و قیامت، سه مرحله زندگی  انسان را برشمرد و تأکید کرد: زندگی اولی، دنیا و اُخری، سه مرحله زندگی ماست که باید دقت کنیم هرآنچه در دنیا بکاریم، لاجرم در آخرت همان را درو خواهیم کرد.

قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز و هدیه ثواب این محفل نورانی به ارواح طیبه شهدا بویژه شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد اصلانی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید، از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان نظیر این محفل قرآنی در نواحی مقاومت بسیج شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار