کارشناس قرآنی:

تلاوت قرآن باعث نورانیت و صفای دل می شود

قاری و کارشناس قرآنی گفت: برای بهره مندی از برکات ماه رمضان، بایستی با تلاوت و قرائت آیات نورانی قرآن، به گوهر های ناب آن دست یابیم.
کد خبر: ۹۴۲۴۱۶۷
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل انس با قرآن همزمان با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در نمازخانه امام خمینی رحمت الله علیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد برگزار شد.

قاری وکارشناس قرآنی در این محفل نورانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه بهار قرآن، گفت: برای بهره مندی از برکات ماه رمضان بایستی با تلاوت و قرائت آیات نورانی قرآن، به گوهر های ناب آن دست یابیم.

سید داود موسوی افزود: تلاوت قرآن کریم  علاوه بر اینکه باعث نورانیت وصفای دل می شود باید زمینه ای برای تفکر و تعقل بیشتر و بهتر در آیات الهی، برای شناخت خدای متعال و شناخت وظایف خودمان که در نهایت مایه رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی می شود باشد و خصوصا این که تلاوت محض آیات حتی بدون تفکر هم برکاتی خواهد داشت.

وی با اشاره به آیه شریفه «لایمسه الا المطهرون»،  بیان داشت:  پاکیزگی بدن، وضو گرفتن، رو به قبله بودن قبل از تلاوت قرآن، زمینه دریافت نور الهی و بهره مندی بیشتر از آیات قرآن را فراهم  می نماید و البته طهارت با قصد قربت می تواند زمینه طهارت روح و پاکی از آلودگی های نفسانی را برآورده کند.

قاری ممتاز قرآنی استان درباره ویژگی های یک تلاوت خوب عنوان کرد: یک قاری خوب علاوه بر این که یک سطح قابل قبولی از مسائل فنی قرائت را باید رعایت کند، باید بکوشد تلاوتش به گونه ای باشد که در جان و دل مستمع اثر کند و بتواند با نحوه قرائت خود مفاهیم قرآن را به مستمعین انتقال دهد.

وی در پایان افزود: با اینکه بزرگترین فلسفه قرائت قرآن، درک مفاهیم و عمل به آن و نزدیک کردن خود و مردم به خداست، یک قاری باید تمام همت خود را به گونه ای به کار گیرد که با خضوع و خشوع ، دل های مستعمین را متوجه خدا و به او نزدیک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار